Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 219

Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Paar dagen geleden is de grote dierenliefhebbber Steve Irwin gestorven alias "The Crocodile Hunter". Bekend vanop Animal Planet etc

Ik vind het echt wel spijtig, zo'n groot verlies voor de wereld, hij en zijn vrouw zetten zich enorm in voor de dierenwereld.

Hij was amper 44 jaar geworden en laat een vrouw en 2 kinderen achter.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_25396....bron=hlnMatrix

Hij was al zeer vaak op het nippertje geweest van de dood, maar blijkbaar kon hij niet alle dieren inschatten, je kan dan ook geen wilde dieren inschatten.

Enkelen onder jullie die soms naar zijn programma's keken?

Rip Steve!

Croc Rules!!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

af en toe keek ik het wel eens, ik werd nogal moe van het overdreven enthousiasme dat hij aan de dag legde. Hij stierf in het harnas en het is in wezen wel een goeie vent geweest natuurlijk.

Frappant dat een steek van een pijlstaartrog hem de das om heeft gedaan. Botte pech natuurlijk, in het hart gestoken worden. Normaal gesproken ben je er wel goed ziek van, maar is er nog tijd genoeg voor de medische hulp om te hulp te schieten. Een steek in het hart is echter wel fataal in korte tijd.

Mja, jammer, zeker voor vrouw en kinderen.

Zijn nieuwe naam: Steve Irwin(gs) (mja, die grappen zijn ook alweer begonnen :) )
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 4.546

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

niet echt botte pech, een pijlstaartrog is rustig en zal je neit snel aanvallen, eerder snel wegzwemmen. ze steken als je ze in een hoek drijft en steve staat bekent om zijn nogal...ruwe vangmethodes (vandaar Crikey :) )

iemand als hij met zo'n grote kennis over die dieren moet toch beter weten. het enige pech hieraan is dat het in de hartsteek was. en wat ik ook hoorde is dat ie zelf de stekel eruit trok wat ervoor zorgt dat die weerhaken de wond eens lekker uitscheuren, had ie ook moeten weten. jammer maar helaas, hij stierf terwijl hij deed wat hem lief was, jammer dat hij kids en een vrouw achter laat. weet btw zn vrouw het al? ze zat toch in de bush van tasmanië?

en ja ik keek vooral als 8 jarig jochie naar zn programma's, was stoer om te zien :) wel ironisch dat ie met de meest gevaarlijke beesten heeft gewerkt, dan wordt ie gedood door een pijlstaartrog :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 1.780

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Cleopatra schreef:Paar dagen geleden is de grote dierenliefhebbber Steve Irwin gestorven alias "The Crocodile Hunter".  Bekend vanop Animal Planet etc

Ik vind het echt wel spijtig, zo'n groot verlies voor de wereld, hij en zijn vrouw zetten zich enorm in voor de dierenwereld.
Je hebt helemaal gelijk: de manier waarop hij slangen uit de bosjes trok, apen uit de bomen plukte en alderhand andere beesten de stuipen op het lijf joeg.... hij zal door hen ook zéér gemist worden.

Je mag dit niemand toewensen, maar een zekere mate van gerechtigheid kan deze dood niet ontzegd worden.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

gerechtigheid? Hij liep gewoon risico, dat wist hij zelf ook. Ik begrijp niet wat dit met recht te maken heeft. Wat een vervelende woordkeuze.

Je moet beestjes niet aaiend oppakken. Een ruwe vangmethode is gewoon verassen en je lichaam er op gooien.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Ongelukkige woordkeuze, Johan2 :S

Thing is dat het er -gezien de risico's die hij nam- gewoon een keer in zat, maar het is erg jammer dat het ook daadwerkelijk is gebeurd.

Erg vervelend voor vooral zijn naasten :)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Steve Irwin wou die Pijlstaartrog niet vangen...

Hij zwom er gewoon toevallig boven, zijn camera-man had de rog gezien en probeerde Steve te waarschuwen maar dit kwam te laat.

Steve kwam er pas achter dat hij gestoken was toen hij al het bloed zag.

Iedere willekeurige duiker had dit kunnen overkomen, hij wou die pijlstaartrog niet eens vangen om hem te laten zien... hij zwom er gewoon boven

Trouwens, ik keek heel vaak naar The Crocodile Hunter en ik vond hem geweldig, steve kon heel goed dieren inschatten, en hij hield echt van de dieren (jaja, ik weet het... klinkt cliché)

Berichten: 1.780

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

gerechtigheid? Hij liep gewoon risico, dat wist hij zelf ook. Ik begrijp niet wat dit met recht te maken heeft. Wat een vervelende woordkeuze.
Wie dieren sart en treitert zoals Irving, moet niet klagen als hij een keer vol in zijn kloten gebeten wordt, sterker, hij verdient het. Dat is iets anders dan er aan overlijden. Daarom niet recht, maar zekere mate van gerechtigheid. Zoiets heet ironie. Ik weet dat dat zonder de intonatie van het gesproken woord slechter overkomt, maar dit leek mij toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Je moet beestjes niet aaiend oppakken. Een ruwe vangmethode is gewoon verassen en je lichaam er op gooien.
Die lijkt mij ook niet letterlijk bedoeld.

(Ik heb trouwens Cleopatra's tekst 3 keer overgelezen, voordat ik er redelijk zeker van was dat ze dat "groot dierenliefhebber" niet sarcastisch bedoelde).

Maar dan maar zonder sarcasme of ironie: ik snap absoluut niet wat mensen aan deze man vonden. Wilde dieren film je en verder blijf je er met je poten af.

Daarenboven: hoeveel mensen heeft hij met zijn onverantwoorde gedrag trouwens aangezet tot het slanngetje pesten?

Of is er iemand die denkt dat zijn onverantwoordelijke gedrag (en dan heb ik het nog geen eens over het krokodillen voeren met een baby op je arm) geen imitatiegedrag uitlokte?
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Berichten: 92

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Waar ik het een beetje moeilijk mee heb is dat hij een vrouw en kind had en zich toch nog bezig hield met zulke dingen die potentiëel dodelijk kunnen aflopen. Nu ja, dat kan je ook zeggen van mensen die dagelijks met de wagen rijden. Ik hoop alleen dat hij het er voldoende met zijn vrouw over gesproken heeft en dat ze er mee akkoord was met wat hij allemaal deed. Waarschijnlijk wel als je ziet wat ze zelf allemaal doet.

Maar toch, ik heb zelf kinderen en merk heel goed dat ik sindsdien veel voorzichtiger geworden ben in wat ik doe (oa minder snel rijden met de wagen of tijdens zware afdalingen met de mountainbike al eens sneller remmen). Ik wil het me niet voorstellen dat ik zou wegvallen en vrouw en kinderen achterlaten gewoon omdat ik mijn grenzen wat aan het aftasten ben.

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

In de afleveringen die ik heb gezien van Steve Irwin waar zijn kinderen bij zijn... zei zijn vrouw wel tegen de kijkers dat ze de kinderen heel goed hebben bijgebracht dat ze alleen de dieren mogen vastpakken als Steve en Terri hebben gezegd dat het verantwoord is...

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Steve was zeker wel een dierenvriend. Hij heeft een enorme inzet getoond en bijdrage geleverd aan natuurbehoud door zijn passie voor dieren op (extreem) enthousiaste wijze aan miljoenen mensen over te brengen. Hij was nieuwsgierig en wilde niets liever dan zijn kennis en fascinatie overbrengen. Toegegeven, daarbij was hij regelmatig wat hardhandig. Maar mede gezien het feit dat hij dieren geen blijvend letsel heeft toegebracht lijken me de vele voordelen van zijn activiteiten zonder twijfel op te wegen tegen de nadelen.

Ik kan iedereen die een beter beeld wil vormen aanraden om de Wikipagina over Steve te lezen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 1.780

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

In de afleveringen die ik heb gezien van Steve Irwin waar zijn kinderen bij zijn... zei zijn vrouw wel tegen de kijkers dat ze de kinderen heel goed hebben bijgebracht dat ze alleen de dieren mogen vastpakken als Steve en Terri hebben gezegd dat het verantwoord is...
En jij denkt dat de kijkbuiskindertjes zich daaraan zullen houden?

Hij riep wel om de drie woorden hoe bjoeoeoeoeotifoeoeoel en amaiaiaiaiaiazing al die beesten waren, maar ik denk dat wat bij een bepaalde leeftijdscategorie kijkers het meest bleef hangen was dat het flink cicken was om slangen bij hun staart te pakken.

Vroeger had je kinderen bij mij in de buurt die vonden het cicken om krabben te vangen om ze vervolgens op de dijk kapot te trappen.

Ik twijfel niet aan zijn goede werk, wel aan zijn methodes.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Ik twijfel niet aan zijn goede werk, wel aan zijn methodes.
Correct zijn wordt al tijden overgewaardeerd. Waar gehakt wordt vallen spaanders en, zoals een bekende Nederlander wijs heeft gesproken "Elk nadeel hep z'n voordeel". Mensen staan tegenwoordig in de rij om te wijzen, en daden te veroordelen. Ook al levert iets 1000 voordelen op, als er 1 nadeel aan zit moet er mee gestopt worden.

Iedereen mag wel wat meer positieve kanten waarderen, en zelf verantwoordelijkheid nemen. Steve heeft in dit geval heel veel betekend voor natuurbehoud, en misschien kost dat een paar slangen en hagedissen het leven omdat kinderen ermee gaan spelen. Nou en. Dat doen kinderen toch wel, misschien nu iets meer. Dan heb je altijd nog ouders die hun kinderen kunnen leren dat ze dat niet moeten doen. Of een voorbijganger. Of school.

Als we alleen nog dingen mogen doen waarvan we zeker weten dat ze geen nadelen hebben moeten we allemaal zelfmoord plegen. Zijn er ook geen schadelijke uitlaatgassen meer.

Ik ken niemand die een hogere efficiency heeft wat betreft natuurbehoud dan Steve. Daar kan iedereen hier (en de rest van de wereld) nog een puntje aan zuigen. Mocht iemand de behoefte hebben om zijn werk voort te zetten: laat je dan vooral niet tegenhouden door de kans dat er misschien wel kinderen zijn die beestjes gaan pesten. Stel je voor...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Ik kan niets anders dan het compleet eens zijn met Miels....

Berichten: 249

Re: Steve Irwin, ' The Crocodile Hunter' gestorven

Het aller leukste van steve is waarin hij mee speelt in de film van dr. dolittle. Hierin is hij dan met krokodillen bezig vervolgens hoor je hem op een gegeven moment op de achtergrond schreeuwen:

Ouch, right in the arm :)

Was wel humor.

nb, die man was een en al leven en enthousias'me ik denk dat hij daarom zo geliefd was.

Reageer