Biodiesel maken door middel van Pyrolyse

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 20

Biodiesel maken door middel van Pyrolyse

Hallo beste mensen,

wij zijn nu bezig met het maken van een profielwerkstuk over biodiesel. We zitten nu in de orientatiefase en we hebben al een hele hoop informatie gevonden. We hebben ook al x de verzeping geoefend van zonnebloemolie.

Nu heb ik een vraagje, heeft iemand goede informatie over het verkrijgen van biodiesel uit een pyrolyse reactie van biomassa? Is dit ook mogelijk om eventueel zelf te doen, en wellicht samen te werken met een universiteit? (ik noem bijv. TU Twente)

met vriendelijke groet,

Rick H

Berichten: 30

Re: Biodiesel maken door middel van Pyrolyse

He Rick,

Ik doe samen met een vriend van mij een profielwerkstuk over biobrandstoffen. Op dit moment zijn we hoofdzakelijk bezig met alcoholische biobrandstoffen. Doen jullie het alleen maar over biodiesel of ook over andere biobrandstoffen??

Wij hebben ook geinformeerd bij universiteiten en de Universiteit van Eindhoven organiseerd in de week van 20 november a.s. (week 47) een profiel-week waarbij je zelf biodiesel gaat maken op de uni en daar verder onderzoek bij gaat doen.

Wij wouden ook naar deze week gaan, maar dan is onze 2e tentamen week en we zijn bij de proeven met onze alcoholische biobrandstoffen erachter gekomen dat daar al werk zat in gaat zitten.

Als je intresse hebt in die werkweek moet je maar even zeggen, dan stuur ik je wel e-mailadress van persoon die dat regelt. ( anders kom je in zo'n algemeen gedoetje terecht)

Met vriendelijke groet,

Joost
Motto motta?

Reageer