Libanon

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 150

Libanon

Het was weer eens zo ver bommen werden gedropt, raketten afgevuurd en niemand die ze nu stopt.

Een nutteloze strijd tussen Israel en Libanon. Het maakt niet uit wie er begon, wie is er wijs, wie is er dom.

De meeste emsem vragen zich af watsgeburtt, want de oorlog is internationaal afgekeurdd.

De EU spreekt zich uit maar onderneemt geen actie. De VS doet niks vanwege miljarden transacties.

De burgers staan nu op een tweederangs positie, want israel doet aan een collectieve strafexpeditie.

een moderne INQISITIE.

Straffen zonder uitleg, en verminderen de kans om het vinden van een uitweg.

Er is een nieuw tijdperk in de wereld aangebroken, waar scheinheilige resoluties in worden aangenomen. echt waar geloof me.

ik ben overal geweest van alles gelezen en dit is wat ik heb waargenomen.

dus dit is mijn oordeel, in deze opgezette resolutie word alleen maar Israel bevoordeelt.

Ze worden gevraagt met het stoppen van vijandelijke convrontaties, en met offensieve operaties.

Niet eens gezet tot een onmiddelijke terugtrekking, van alle troepen tot het ZUIDEN van het land.

Frankrijk speelt een resolutie maar de vs die geeft rugdekking, vind je het eerlijk dan ben je BUITEN je verstand.

Dit is mijn mening iedereen heeft ze eigen, voor de rest schrijf ik de feiten, ik wil niemand bedreigen, maar ik zie iedereen kijke.

Naar onschuldige die lijden, en hoor ik weing mensen spreken want de meeste die zwijgen.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Libanon

Ik vond het niet zo duidelijk wat je schreef (er stonden nogal wat fouten in ook), maar jij vindt blijkbaar dat Israel bevoordeeld is hier?

Ik denk ook het mijne van wat Israel heeft gedaan, maar vergeet wel niet dat diezelfde mensen (Hezbollah) die Israel terroristen noemen, voortdurend raketten hebben afgeschoten op Israel, zonder ook maar enige waarschuwing of zonder ook maar iets van spijt voor de burgerslachtoffers (behalve de Arabische slachtoffers, waarvoor ze zich dan ook expliciet excuseren).

Israel heeft volgens mij geprobeerd een collectieve straf uit te delen, praat zichzelf niet goed met zijn "waarschuwingen" voor bombardementen en verdient sancties voor de clusterbommen, maar dat kun je toch moeilijk ontkennen?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Libanon

Ik denk dat op de lange termijn Israel niet goed uit deze ontwikkelingen zijn gekomen. Ze hebben zich geschetst als agressors en iedereen inclusief America was er niet zo erg mee eens.

En nu is het weer aan de westerse landen om de rotzooi op te ruimen....

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Libanon

Het is eigenlijk simpel : wie voor de oprichting van Israel is, zal Israel gelijk geven in dit laatste conflict, en omgekeerd ook.

Het is onmogelijk om wat nu gebeurt los te koppelen van wat in 1947-1949 gebeurde.

Het is niet waar dat enkel de VSA ermee akkoord, het Verenigd Koninkrijk koos toch ook partij voor Israel.

Berichten: 150

Re: Libanon

ja en Amerika verdient bakken geld aan Israel.

Israel koopt veel wapens van Amerika.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Libanon

Dat denk ik niet hoor. Ze schenken veel wapens aan Israel en geven ook geld. Ik denk niet dat ze er geld aan VERDIENEN, of dan toch niet op een directe manier.

Berichten: 150

Re: Libanon

jah er is heel veel geld gegeven aan Israel.

Israel heeft nu al een sterke economie en de op 7 na sterkste leger op aarde.

Er zijn tevens meer redenen waarom amerika israel wil.

reden 1: Amerika heeft een macht, die het sterkste is in het midden oosten.

reden 2: Amerika verdient geld aan Israel als ze wapens nodig hebben. ook deelt israel kennis van wapens.

reden 3: De meeste mensen in het bestuur en de bazen van de economie zijn voor 90% joods.
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Libanon

Hmm, ik heb een andere theorie over de steun van de VSA aan Israel.

USA wil goeie relaties met moslimlanden hoor, en dat hebben ze nu ook met Egypte, Saudi-Arabië, Marokko, Jordanië,.... (en ja, Saudi-Arabië heeft olie).

Ik kan me geen voorbeeld voor de geest halen waarbij Israel het vuile werk opknapte voor de VSA (VSA steunde Israel niet tijdens de Suez-crisis, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk wel)

De reden zou iets meer luguber zijn :

veel christelijke zionisten geloven in Openbaringen, waarin staat dat de Joden moeten terugkeren naar Jeruzalem, de heilige tempel heropbouwen. Dan zal de antichrist verschijnen en uiteindelijk zal het goede overwinnen. Veel Joden zullen sterven, maar de rest zal zich bekeren tot het Christendom.

Voor Christenen goed : het brengt de Dag des Oordeels dichterbij.

Voor Joden slecht : het betekent dat de meesten zullen sterven van hen...tenzij ze hun godsdienst afzweren

.... maar de joden geloven NIET in Openbaringen want dat behoort tot het Nieuwe Testament, en geld en wapens aannemen vinden ze dan blijkbaar geen probleem, vanwaar het ook moge komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Libanon

Ik geef nabz volledig gelijk, volgens mij beschermd de VSA Israël zo erg omdat de joodse gemeenschap veel macht heeft in de VSA. Het is zelf zo dat meer dan de helft van de veto's uitgesproken op de VN-veiligheidsraad door Amerika komen ivm Israël.

En ik vrees dat Israël de VSA daarvoor gaat willen bedanken door bijvoorbeeld Iran binnen te vallen, en dan hebben we weer een grote oorlog...
Het is niet waar dat enkel de VSA ermee akkoord, het Verenigd Koninkrijk koos toch ook partij voor Israel.
Het is mij bekend dat het VK al een tijdje het slaafje is geworden van de VSA (kijk maar naar Irak)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Berichten: 11

Re: Libanon

made in flanders schreef:Ik geef nabz volledig gelijk, volgens mij beschermd de VSA Israël zo erg omdat de joodse gemeenschap veel macht heeft in de VSA. Het is zelf zo dat meer dan de helft van de veto's uitgesproken op de VN-veiligheidsraad door Amerika komen ivm Israël.

En ik vrees dat Israël de VSA daarvoor gaat willen bedanken door bijvoorbeeld Iran binnen te vallen, en dan hebben we weer een grote oorlog...
Het is niet waar dat enkel de VSA ermee akkoord, het Verenigd Koninkrijk koos toch ook partij voor Israel.
Het is mij bekend dat het VK al een tijdje het slaafje is geworden van de VSA (kijk maar naar Irak)


Je kunt het ook zo stellen: Israel koopt wapens van de VS

Berichten: 1.425

Re: Libanon

reden 3: De meeste mensen in het bestuur en de bazen van de economie zijn voor 90% joods.


Graag bronvermelding

Der Sturmer? of soortgelijke hedendaagse arabische periodiek?

Reageer