Springen naar inhoud

cookies

• Log in om te kunnen reageren

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 46450 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 september 2006 - 22:46

Ik kan thuis geen verbinding maken met een server waar ik de mail die ik op mijn werk ontvang zoukunnen afhandelen van huis uit. Gesuggereerd wordt om de cookies weg te gooien....

Kan iemand mij zeggen waar ik die koektrommel kan vinden op mijn computer? (Win XP) En wat het leeggooien ervan voor consequenties zou kunnen hebben?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24139 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 september 2006 - 22:51

De cookies worden opgenomen en bijgehouden door je browser. Zelf gebruik ik Firefox, waar de cookies gemakkelijk te verwijderen zijn via het menu (Extra -> Opties -> Privacy -> Cookies).

Als je Internet Explorer gebruikt, dan helpt google al direct met onder andere het eerste resultaat.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 46450 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 september 2006 - 22:58

The first thing to state is that there's an official Microsoft method of cookie deletion for IE6. You can find the instructions at http://support.micro...b;EN-US;q278835.

Unfortunately it doesn't seem to do a complete job (surprise!) and it leaves the folder C:WINDOWSCookies still full of the nasty little creatures.  

If you decide to follow the instructions on the main TinHat cookie deletion page to delete these, watch out, because it appears that IE6 is more likely to foul up after manual deletions than the previous IE versions were.

Jippie [rr]
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

TD

TD

• >5k berichten
  • 24139 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 september 2006 - 22:59

Of: go FireFox [rr]

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2589 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2006 - 09:09

ga in xp naar start >> configuratie scherm hier kies je liefst eerst klasieke wergave.
dan naar internet opties dubbel klik en dan zie je daar iets verschijnen waar je op algemeen klikt en dan zie je daar verschijnen bestanden verwijderen cookies en geschiedenis. voila.

Ik denk niet dat er echte gevolgen aan zijn om die nu wel dan niet te verwijderen ik vindt persoonlijk dat de prestaties van mijn computer er op vooruit gaat als ik dat om de tijd eens verwijder.

Groeten. Suc6

Windsurfer

Windsurfer

• >1k berichten
  • 1293 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 september 2006 - 09:29

De cookies worden opgenomen en bijgehouden door je browser. Zelf gebruik ik Firefox, waar de cookies gemakkelijk te verwijderen zijn via het menu (Extra -> Opties -> Privacy -> Cookies).

Als je Internet Explorer gebruikt, dan helpt google al direct met onder andere het eerste resultaat.

ik gebruik thuis ook al jaren firefox en wil niet anders meer. als je graag meerdere fora bezoekt net als ik, kun je middels 'tabbed browsing' tegelijk meerdere pagina's openzetten, echt i-d-e-a-a-l. :wink:

Firefox is gratis, superstabiel, gebruiksvriendelijk, handige opties: ik raad het iedereen aan.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24139 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 september 2006 - 10:24

De tabbladen gebruik ik ook constant, ik ga helemaal akkoord [rr]

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 september 2006 - 11:04

Hier nog een gelukkige firefox-fan. Jan, om de cookies weg te gooien in IE: rechterklik op het internet explorer icoon - tab algemeen, en ergens in het midden staat de prachtige knop: cookies verwijderen.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 22 september 2006 - 12:06

Ik hou zo af en toe ook schoonmaak via START, IE,extra,internet opties,algemeen,cookies verwijderen (tijdelijke) met ook daarbij de tijdelijke bestanden.
Heb XP en werkt prima!!

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 22 september 2006 - 16:33

De methode van ROV is inderdaad m.i. de snelste,de mijne een omweg!

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 46450 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 september 2006 - 11:03

De weg van Rov kon ik niet vinden, die van Oktagon wel. Uitgevoerd, en er zijn wel cookies verdwenen denk ik, want ik moest me weer gewoon handmatig ipv automatisch inloggen op dit forum.

Maar mijn webmail weigert nog steeds. Dus waren het geen cookies die in de weg zaten, of zijn via dit systeem niet alle cookies verwijderd.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 23 september 2006 - 11:52

Heb jij zowel thuis als op je werk dezelfde server met mogelijk dan twee abonnementen,met 1 abt.zou het niet kunnen lukken!

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 46450 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 september 2006 - 11:56

Nee, in abonnementen kan het niet zitten. Ach, onze ict medewerker moet het maar oplossen. Ik heb naar mijn mening gedaan wat van een gemiddelde computergebruiker verwacht mag worden. Ik ga verder maar niet zitten rommelen.

allen bedankt.

Spitfire28

Spitfire28

• >250 berichten
  • 597 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 september 2006 - 13:43

Nee, in abonnementen kan het niet zitten. Ach, onze ict medewerker moet het maar oplossen. Ik heb naar mijn mening gedaan wat van een gemiddelde computergebruiker verwacht mag worden. Ik ga verder maar niet zitten rommelen.

allen bedankt.

Jan, je kan de bestanden en cookies ook handmatig verwijderen

zie ROV, maar dan "instellingen" aanklikken
-> bestanden weergeven
-> objecten weergeven

er wordt dan een map geopend waarbij je eenvoudig de gewensten bestanden / objecten kan verwijderen

maar dan moet je wel weten welk het is natuurlijk

greetz

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 46450 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 september 2006 - 02:24

maar dan moet je wel weten welk het is natuurlijk

dát is een pijnpuntje..... :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures