Eindwerk magnetische zweeftrein

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Eindwerk magnetische zweeftrein

Hallo,

Ik ben Nick Van de Velde en ik zit in het 6e jaar elektromechanica.

Ik ga mijn eindwerk(GIP) maken over een magnetische zweeftrein.

Daarom ben ik op zoek naar interessante informatie of schemas.

als iemand informatie heeft mag die die altijd doorsturen naar mijn email

***

alvast bedankt :)

Edit mod Mrtn: mailadres weggehaald

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Het lijkt me ondoenlijk om alle elektromechanische aspecten van een maglev te beschrijven, dus ik wil je aanraden om je vraag verder te specificeren.

Verder is het vermelden van mailadressen in je post niet toegestaan, dus die heb ik weggehaald.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Inderdaad, een goed "eindwerk" kenmerkt zich door een uitgebreide verdieping van een klein onderdeel. Dit is veel beter, en fijner, dan van een heel breed onderwerp een beetje te vertellen.

Anders blijf je aan het oppervlak van het onderwerp, informatie die iedereen zo bij elkaar kan sprokkelen. Je moet juist proberen om iets nieuws, of in ider geval minder bekend, te vertellen. Dus specificeer je vraag, en focus je daarop.

Verder wil ik je vragen wat je zelf al hebt gevonden aan links? Want simpelweg googelen kan iedereen en de eerste hit van "maglev" geeft bijvoorbeeld

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magneetzweeftrein

http://maglev.be/

maar die heb je vast zelf al gevonden!

Succes,

Berichten: 402

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Afgelopen weekend of vrijdag ofzo (weet niet exact wanneer) is er in Duitsland een ongeluk gebeurt met een magneetzweeftrein, misschien interessant om dus ook de risico's van zo'n trein te belichten.

Groetjes en succes ermee!
Destiny is but a word created by man to accept reality

Berichten: 4.502

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Het controlesysteem (mensenwerk?) deugde niet,wat ik al direct vermoedde!

Berichten: 4

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Khad gedacht om het basis principe uit te leggen en de veiligheid ook nu met dat ongeluk maar dat gaat nooit genoeg zijn denkik :s

maar toch al bedankt voor de info

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Khad gedacht om het basis principe uit te leggen en de veiligheid ook nu met dat ongeluk maar dat gaat nooit genoeg zijn denkik :s


basisprincipes en veiligheid, en dan van die basisprincipes er één goed uitdiepen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

Ik heb al besproken waar hij gebruikt wordt, wat magnetisme is, ...

Nu zou ik graag het princiepe uitleggen hoe hij werkt. Er zijn 2 soorten ?

En ik wil ook de veiligheid bespreken maar daar vind ik niet zo veel over. kan iemand mij daar bij helpen ?

Berichten: 31

Re: Eindwerk magnetische zweeftrein

je kunt uitleggen over de magneten en het principe van lorentz? denk ik. Lang geleden :)

dus elektriciteit en magnetisme, dus trein gaat in die richting.

Dan ook magneet om in de lucht te houden.

Voor die magneten is een groot elektrisch veld nodig, dus superkoeling in de spoelen is nodig. Ofwel moeten er supergeleiders gebruikt worden, maar die kosten nog wat veel en zijn ook nog niet perfect.

Dat zijn de fysische aspecten :?:

Reageer