html format

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1.780

html format

Op een terzijde vraag aan iemand hoe hij toch kleurtjes, vet, cursief e.d. in zijn hotmail kreeg, kreeg ik dit als antwoord

As regards colors, look around on your software user interface and see if you can find a way to switch to HTML format. If you're in a text-only setup, you may not be able to get or send bold, colors, highlighting, and so forth, but if your software allows you to switch to HTML format then it will also support those changes...enz.

M'n "software user interface"???

Goed, daar ben ik dus allemaal te dom en/of te lui voor.

Kan iemand mij dit uitleggen in simpel nederlands.

Ik werk op mac's met OS X.2(?, de nieuwste in ieder geval) en gebruik safari voor internet.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: html format

De "user interface", soms ook "software user interface" of "graphic(al) user interface" ("GUI") genaamd, is gewoon het uiterlijk van je programma. Dus het window met alle knopjes en sliders en toeters en bellen, die de verbinding (interface) vormen tussen jou (de user) en de eigenlijke functionaliteit van de software of webpage.

Ze hebben het dus waarschijnlijk over je email-programma, en de vraag is of er ergens in de opties / preferences een instelling zit waarmee je opmaak features (zoals bold, italics, kleuren e.d.) kunt aanzetten.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: html format

Het is een functie die je aan kunt zetten. Bij hotmail kun je gebruik maken van de Rich-Text Editor. Die kun je vinden als je een nieuw bericht maakt, in de werkbalk waar ook de knop "verzenden" in staat. Microsoft-stijl hebben ze het wel weer onlogisch weergegeven: 2e knop van rechts is de knop "Tools". Klik hier op en je kunt (als enige optie) kiezen voor "Rich-Text editor aan". Deze optie wordt onthouden door hotmail, je hoeft het dus niet iedere keer opnieuw te doen.

Als je dit gedaan hebt, veranderd het scherm waarin je je bericht typt. Je ziet knopjes vergelijkbaar met die van Word, zoals knippen, plakken, lettertype, uitlijnen, kleuren en ook emoticons.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 1.780

Re: html format

... knop "Tools". Klik hier op en je kunt (als enige optie) kiezen voor "Rich-Text editor aan".
Ja, nee dus. Tools is "leeg". Toch herinner ik me van vroeger zo'n Wordbalkje met B. I, U en kleurkeuze.

Maar ik ga eens googelen met "rich text editor aanzetten" o.i.d.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: html format

Hee, da's wel vreemd. Dan zou er haast een storing bij jouw hotmail account moeten zijn. Je kunt het beste maar even een mailtje sturen naar hotmail via de optie "Feedback" (helemaal onderaan rechts).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: html format

Tools is "leeg".
Is de locatie waar dat vandaan komt niet per ongeluk toegevoegd aan een adblocker of zo? Probeer eens (even) al je virusscanners etc uit te zetten....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: html format

Johan2 schreef:Tools is "leeg".
Is de locatie waar dat vandaan komt niet per ongeluk toegevoegd aan een adblocker of zo? Probeer eens (even) al je virusscanners etc uit te zetten....
Ehm, ik geloof dat dat soort dingen niet op een Mac werken, alleen met Internet Explorer e.d.

En een virus scanner op een Mac installeren is wel het domste wat je kunt doen, zorgt alleen maar voor een trage computer en er bestaan toch nog geen virussen voor de Mac :) .
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Berichten: 1.780

Re: html format

Miels schreef:
Johan2 schreef:Tools is "leeg".
Is de locatie waar dat vandaan komt niet per ongeluk toegevoegd aan een adblocker of zo? Probeer eens (even) al je virusscanners etc uit te zetten....
Ehm, ik geloof dat dat soort dingen niet op een Mac werken, alleen met Internet Explorer e.d.
Ah, dat zou verklaren dat ik het vroeger, in een heel grijs en triest Windowsverleden wel kon. Overigens staan m'n instellingen zo dat pop ups e.d. niet doorkomen (is dat bedoeld met adsblocker?; sorry, maar ik weet echt van niks). Heeft het nog zin om dat uit te zetten, of weet je het zeker.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: html format

Je kunt het allicht proberen. Als dat niet helpt kun je zoeken naar een PC die onder windows draait en daar de instelling wijzigen. Grote kans dat het dan op je Mac voortaan ook goed werkt.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer