halve long per ongeluk verwijderd

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

halve long per ongeluk verwijderd

Assen heeft bij een patiënt onnodig een halve long verwijderd. Dat De fout ligt bij de afdeling pathologie van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), die laboratoriumonderzoek doet voor het WZA.

wat vinden jullie nou hier van ?wat een blunder

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: halve long per ongeluk verwijderd

zoals je zelf al zegt. een gigantische blunder!!!
denken is een hobby... en leuke hobby

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: halve long per ongeluk verwijderd

Poep gebeurt. Labwerk is ook nog steeds voor het grootste deel mensenwerk en dus niet onfeilbaar. Tis heel erg slecht dat het gebeurt natuurlijk, de verantwoordelijk analist zal op het moment niet lekker slapen denk ik. Ondankskwaliteitscontrole, duplo's e.d., slipt er heel erg af en toe (gelukkig maar!) een fout in. Dat is inherent aan het werk.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: halve long per ongeluk verwijderd

Tsja, het klinkt wat bot, maar ik ben het eens met de stelling van Lala. Als iemand in een kledingzaak een vergissing maakt loopt de klant in kwestie er minder modieus bij. Als iemand in het ziekenhuis een vergissing maakt valt er misschien een dode. Die verantwoordelijkheid is dus vele malen hoger (het loon in veel gevallen overigens amper, maar dat terzijde). Maar ja, fouten gebeuren. Al mag het geen nalatigheid zijn: als je met levens omgaat vind ik het belangrijker dat je niet onder invloed van alcohol bent bijvoorbeeld.

Als mensen geen fouten meer mogen maken (doordat ze daar zwaar voor worden gestraft of iets dergelijks) zullen ze het risico niet meer gaan lopen. Dat zal het aantal mensen werkzaam in de zorgsector enorm doen afnemen. Door een dergelijk tekort zullen er alleen nog maar meer slachtoffers vallen.

Fouten maken is menselijk, en het is niet aan leken om de ernst van een fout in te schatten of iemand erop te veroordelen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer