In welke tijd bereikt het door de Maan teruggekaatste licht de Aarde?De afstand Aarde-Maan bedraagt 60aardstralen .Aardstraal:6370km

---------
Geplaatst op 30 september 2006 - 13:49
Geplaatst op 30 september 2006 - 13:55
Die snelheid waar je het dan over hebt is wel de gemiddelde snelheid (maakt in dit geval niet uit).zou iemand me kunnenhelpen met volgende ;ik weet echt niet hoe ik moet beginnen, ik weet wel v(snelheid)=s (afstand)/tijd
Zoals je zelf al aangaf geldt:In welke tijd bereikt het door de Maan teruggekaatste licht de Aarde?
Geplaatst op 30 september 2006 - 14:16
>>Die snelheid waar je het dan over hebt is wel de gemiddelde snelheid (maakt in dit geval niet uit).zou iemand me kunnenhelpen met volgende ;ik weet echt niet hoe ik moet beginnen, ik weet wel v(snelheid)=s (afstand)/tijd
Zoals je zelf al aangaf geldt:In welke tijd bereikt het door de Maan teruggekaatste licht de Aarde?
![]()
Dus:![]()
je weet de afstand, je weet de snelheid van het licht, je weet dus ook de tijd. Succes!
Geplaatst op 30 september 2006 - 14:26
De afstand tussen de maan en de aarde is 60 keer de lengte van de straal van de aarde. Deze laatste is 6370 km.dus de afstand is 6370 km
De snelheid van het licht kun je nu dus berekenen (hoewel ik de indruk kreeg dat je juist de tijd wilde berekenen). Doe dat eens en kijk dan eens op google of je gevonden lichtsnelheid ongeveer klopt.ik weet dat de tijd 1,27s is , maar wa is de snelheid van de licht en hoe ..
Geplaatst op 30 september 2006 - 14:28
Geplaatst op 30 september 2006 - 14:38
>>De afstand tussen de maan en de aarde is 60 keer de lengte van de straal van de aarde. Deze laatste is 6370 km.dus de afstand is 6370 km
De snelheid van het licht kun je nu dus berekenen (hoewel ik de indruk kreeg dat je juist de tijd wilde berekenen). Doe dat eens en kijk dan eens op google of je gevonden lichtsnelheid ongeveer klopt.ik weet dat de tijd 1,27s is , maar wa is de snelheid van de licht en hoe ..
Geplaatst op 30 september 2006 - 14:53
oktagon
Geplaatst op 30 september 2006 - 18:48
0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers