Luchtmacht Begrip

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 8

Luchtmacht Begrip

Ik erger me sinds de reclame van de luchtmacht op televiesie en radio aan het begrip dat door hun keer op keer herhaald word, naamlijk: Vliegers en Vliegerdagen. Je hoord dan een vrouw die de reclame opsomt zeggen dat er bijvoorbeeld vlieger dagen zijn of dat je vlieger kan worden bij de lucktmacht. Naar mijn gedachten is daar het woord piloot voor uitgevonden. Waarom gebruikt men het woord vlieger om te wijzen op een baan als piloot in de luchtmacht?

Berichten: 18

Re: Luchtmacht Begrip

U hebt gezocht op vlieger:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

vlie·ger (de ~ (m.), ~s)

1 speelgoed, bestaande uit een licht raamwerk, met dun materiaal bespannen, dat aan een lang touw in de lucht opgelaten wordt

2 vliegenier => piloot

3 dier m.b.t. zijn vaardigheid in het vliegen

4 [wisk.] vierhoek waarvan twee paar aanliggende zijden en één paar overstaande driehoeken aan elkaar gelijk zijn

www.vandale.nl

Betekenis 2, het is dus een gewoon Nederlands woord, die hetzelfde als piloot betekent. En een pilotendag klinkt naar mijn mening veel minder goed dan een vliegerdag. Als je het dan toch al over een vliegerdag hebt, dan zou ik ook doorgaan met het woord vlieger.

Verder heb je het 'Je hoord' geschreven, dit moet 'Je hoort' zijn.

Berichten: 8

Re: Luchtmacht Begrip

Mijn excuses zal er meer op letten ben echter dyslecties

Berichten: 1.780

Re: Luchtmacht Begrip

Betekenis 2, het is dus een gewoon Nederlands woord, die hetzelfde als piloot betekent....Verder heb je het 'Je hoord' geschreven, dit moet 'Je hoort' zijn.
Een woord dat, beste S.

S.v.p geen commentaar op spelling geven, we maken hier allemaal met grote regelmaat de gruwelijkste fouten; hangt deels samen met de snelheid van het medium.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Reageer