Chemiluminescentie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 9

Chemiluminescentie

Hallo,

Ik doe samen met iemand ( uit 5 HAVO ) een Profielwerkstuk over Chemiluminescentie.

Kan iemand mij hier meer informatie voor geven!

Ook willen wij een experiment erbij doen, waar kan ik deze vinden ( Experiment gebeurt op school onder veilige omstandigheden ook zal er een TOA bij zijn)

Is er veel te vertellen over chemiluminescentie, want het is de bedoeling dat we 6 a 8 kantjes vol schrijven..

Groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Chemiluminescentie

Eeeuh, ik weet dat het heel flauw is om te zeggen, maar wat heb je tot nu toe? Er zijn idd veel verschillende vormen van chemoluminiscentie, ik neem aan dat het de bedoeling is dat je er een paar tot op detail uitwerkt?

google: chemoluminescence Op engelse termen zoeken helpt vaak beter, er is meer informatie in het engels beschikbaar.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Chemiluminescentie

Er is in ieder geval genoeg over te schrijven en genoeg over te vinden. Specifieke vragen leiden tot specifieke antwoorden (om maar even met een dooddoener aan te komen zetten).

Let in ieder geval op dat je het stukje theorie achter een jablonski diagram ook meeneemt in je verslag.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 9

Re: Chemiluminescentie

... stukje theorie achter een jablonski diagram ook meeneemt in je verslag...
wat is een jablonski diagram ??

------------------------------------

op wikipedia heb ik al wat basisdingen gevonden

en op de engelse versie ervan is het uitgebreider.

Van de docent moesten we Hoofd- en deelvragen opstellen iemand ideetjes ??

Berichten: 590

Re: Chemiluminescentie

p-man schreef:
Van de docent moesten we Hoofd- en deelvragen opstellen iemand ideetjes ??


Uhm, wat zijn je eigen ideeen tot zover?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Chemiluminescentie

In een jablonski diagram zijn de exitatie en emissie spectra aangegeven. Het staat veel beter in de link uitgelegd dan dat ik dat kan.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 9

Re: Chemiluminescentie

Archeopteryx schreef:p-man schreef:
Van de docent moesten we Hoofd- en deelvragen opstellen iemand ideetjes ??


Uhm, wat zijn je eigen ideeen tot zover?


dat is het probleem dat heb ik nog niet...

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Chemiluminescentie

Thing is: we zijn geen huiswerkmachine.

De volgorde van handelen is dus dat jij je best doet en met ideeen komt en wij vervolgens aanvullen & corrigeren waar we daar ruimte voor zien.

Dus: lekker gaan lezen over het onderwerp (is genoeg over te vinden) en als je dan nog (specifieke) vragen hebt, helpen we je graag verder [rr]
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 9

Re: Chemiluminescentie

Mrtn schreef:Thing is: we zijn geen huiswerkmachine.

De volgorde van handelen is dus dat jij je best doet en met ideeen komt en wij vervolgens aanvullen & corrigeren waar we daar ruimte voor zien.  

Dus: lekker gaan lezen over het onderwerp (is genoeg over te vinden) en als je dan nog (specifieke) vragen hebt, helpen we je graag verder :)


zal ik doen, bedankt verder [rr]

Reageer