[Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

[Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

Ik had 't net met iemand over zinloos geweld, en dat je dus eigenlijk mensen die zomaar klappen uitdelen snel weg moet stoppen, maar dat we helaas geen justitieel apparaat hebben met voldoende capaciteit om dat aan te kunnen.

Nu leek het mij een mooie situatie wanneer dit apparaat een financieel rendabele organisatie zou zijn. Dus dat er geld te verdienen viel aan het wegstoppen van criminelen / misdadigers.

Hierbij wierp de volgende vraag zich op: wat gebeurt er met het illegaal verworven kapitaal van een veroordeelde crimineel?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.072

Re: [Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

Dit valt onder de pluk-ze-wetgeving. En gaat in het potje van inkomstenbelasting.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

ik denk, weet het niet zeker, dat bezittingen als auto's e.d. bij veilingen worden verkocht. ik weet wel dat de politie van Belgie in ferrari's reed van criminelen. deze werden later als ik het goed heb wel weer verkocht.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 8

Re: [Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

ik denk, weet het niet zeker, dat bezittingen als auto's e.d. bij veilingen worden verkocht. ik weet wel dat de politie van Belgie in ferrari's reed van criminelen. deze werden later als ik het goed heb wel weer verkocht.


ik dacht dat het opels waren.

Re: [Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

Het is meer rendabel een oogje dicht te doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [Jurisdictie] Kapitaal van criminelen

Met het illegaal verkregen geld, hun eigen strafzaak bekostigen :shock:

Maar als je doel is om geld te verdienen aan dit soort gevallen, is de stap naar privatisering (a-la amerika) niet zo groot meer. Is dat wat we willen?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer