Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 740

Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

Sonic hedgehog undergoes a series of processing steps before it is secreted from the cell. Newly synthesised Sonic hedgehog weighs 45 kDa and is referred to as the preproprotein. As a secreted protein it contains a short signal sequence at its N-terminus, which is recognised by the signal recognition particle during the translocation into the endoplasmic reticulum (ER), the first step in protein secretion.

Toch geniaal, ik heb mij jaren rot geërgerd aan: pdj-4458 activeert het xjtz-458 gen waardoor de PPDE in actie treed.

Dan kom je zo iets tofs tegen, dat je goed onthoud en dat nog meevalt om mee te werken. Ok ik geef toe het klinkt niet wetenschappelijk en een waarschijnlijk zit er een logica achter pfdy-45 (waarschijnlijk de 45e test om pfdy te vinden, waarbij pfdy staat voor een afkorting voor een bepaalde procedure of protocol dat gevolgd werd etc etc), maar deze logica leeft niet lang mee en naar mijn aanvoelen heeft het geen meerwaarde wat zo'n op eerste zicht stomme naam wel doet.

Dus mijn vraag waarom doet men dit niet meer?
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

Men doet wel eens vaker. Niet altijd met succes (maar dat ligt niet aan de biologen...):
begin 2005 publiceerden de onderzoekers in Naturede vondst van een nieuw kankergen, dat zij Pokemon doopten. Zelf vonden ze het een mooi acroniem, maar daarmee hadden ze buiten Nintendo gerekend. De Japanse spelletjesfabrikant dreigde zelfs met een rechtszaak, want o wee als hun populaire gameboy-karakter Pokémon geassocieerd zou worden met kanker. De Amerikanen haalden noodgedwongen bakzeil en gaven hun gen de wat minder gevoelige naam Zbtb7.
Eerst ontdekte men de hedgehog-eiwitten Indian en Deser (vernoemd naar twee soorten egels), later kwam Sonic erbij. Als klap op de vuurpijl werden in zebravissen nog twee andere varianten geïdentificeerd, waaronder Tiggywinkle Hedgehog.
Van de vijf fruitvlieggenen, met namen wingless, hedgehog, engrailed, cubitus interruptus en patched, is nauwkeurig bekend welke eiwitten zij produceren en hoe die elkaar activeren en remmen. Het samenspel van deze vijf genen leidt tot een ordelijke ontwikkeling van het embryo.
En dan heb je nog de Hox en de Pax genen, bekt ook wel lekker.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

en natuurlijk in de retina de sevenless, bride of sevenless en son of sevenless.

sevenless is een eiwit dat is ontdekt in ratten of muizen waarin de R7 in de retina afwezig was. zevenloos dus. :)
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

je hebt ook het eiwit sleeping beauty,(of is dat een mutant van t een of ander? ff te lui het op te zoeken) en volgens mij in navolging daarvan nog een aantal sprookjes.

Voor onze nieuwe technieken proberen we wel een beetje iets creatiefs en leuk uitspreekbaars te vinden, maar je kan het ook overdrijven, wie neemt je nog serieus als je altijd bekend zal staan als "diegene van pokemon"

maar ik moet wel toegeven dat het niet makkelijk te onthouden is met de strains drosophila waar ik nu aan werk:Y; cn bw' Sp' en W118 SbH/Tm6B

en dan maken de hoofdletters uit (resessief of dominant) en kan ik momenteel de paar dingen in super en subscribt er niet inkrijgen... nee dit vind ik ook iets teveel van t goede.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

wow niet verwacht dat er al zo veel leuke dingen waren. Het moet nu ook niet overdreven irritant worden maar sevenless is een pracht voorbeeld! Het geeft je informatie over wat het gaat en onthoud makkelijk.

prachtig!
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

The SUPERMAN gene in Arabidopsis has its epigenetic mutants (the clark kent alleles,clk)
8)
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 116

Re: Waarom kan men niet eens meer humor in de biologie brengen?

Stargazin is een persoonlijk favoriet.

Verder heb je ook de Ken and Barbie en de hip en hop genen.

Reageer