x-ray bril

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

x-ray bril

Ik zag laatst reclame over een bril waarmee je door dingen heen kon kijken, een x-ray bril. Ik vroeg mij af of dat echt bestaat.

Weet iemand hier iets meer over, ik zelf betwijfel het.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 4.546

Re: x-ray bril

ja dat bestaat, maar stel je er niet al teveel van voor :) het is een groot, zwaar en log ding en je kunt nét nog door strakke kleding heen kijken, het enige wat je zal zien is een string of een BH, maar meer echt niet. valt trouwens ook eeecht niet op zo'n ding :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: x-ray bril

Het bestaat? En hoe werkt zoiets dan?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 824

Re: x-ray bril

Het bestaat? En hoe werkt zoiets dan?


Ik heb het een keer op klokhuis gezien... Het wordt gebruikt door de duane om met name wapens te vinden die andere detectors niet 'zien'. Er wordt gebruik gemaakt van een bepaalde straling(ik weet niet meer precies meer welke, maar volgens mij geen röntgen). Hiermee kon min of meer door stof worden heen gekeken. Je zag dan duidelijk plastic voorwerpen te voorschijn komen. Het idee is simpel; gewoon de goede golflengte vinden...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 4.546

Re: x-ray bril

volgens mij was het eerder een soort lichtversterker, als een soort nachtkijker. check anders google of wikipedia :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 2.504

Re: x-ray bril

De droom van iedere puberende jongen :)

kik niet naar mij, ik ben 18

Berichten: 201

Re: x-ray bril

Heeft iemand misschien een site / foto / prijs van z'n ding? Klinkt heel interessant netzoals Thermo gevoelige bril/camera
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: x-ray bril

Zie hier:

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=105122

Het maakt gebruik van terraherz-straling.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 201

Re: x-ray bril

Dat is heavy :) Zou je ze kunnen bestellen? :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: x-ray bril

ja dat bestaat, maar stel je er niet al teveel van voor :) het is een groot, zwaar en log ding en je kunt nét nog door strakke kleding heen kijken, het enige wat je zal zien is een string of een BH, maar meer echt niet.
hmmm niet zo onwijs boeiend dus... bij 8 van de 10 zie je nu de string en de bh ook zo al doorschijnen....
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Berichten: 4.546

Re: x-ray bril

daarom :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 78

Re: x-ray bril

afijn, hier kun je ze bestellen: http://www.steveconley.com/pages/chest.jpg

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: x-ray bril

Voor wie graag bedot wil worden, nú bestellen. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: x-ray bril

Mij gaat het niet echt om het gebruiken ervan, maar meer over de werking.

wat zijn terraherz-stralingen?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: x-ray bril

Terahertzstraling is EM-straling met, de naam zegt het al, terahertzfrequenties: tussen microgolf- en infraroodstraling in qua frequentie (en dus ook qua golflengte). Er is nog niet erg veel gedaan met straling op die golflengten, maar het komt van de grond. Astronomische waarnemingen in het terahertzgebied schijnen ons veel te kunnen vertellen, en er is momenteel grote interesse naar projecten er omheen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Terahertz_radiation

Reageer