Wetenschappelijk Publicatie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 21

Wetenschappelijk Publicatie

Ik heb een wetenschappelijke Publucatie nodig van De Franse Revolutie,

ten eerste : weet iemand waar ik informatie kan vinden over de franse revolutie..( niet perse een wetenschappelijke publicatie..)

en ten tweede: wat is een wetenschappelijke publicatie ?.. :shock:


Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Wetenschappelijk Publicatie

En wetenschappelijke artikel vind je bijvoorbeeld in een wetenschappelijk tijdschrift. Dat is een tijdschrift waarin de artikels nagelezen worden door deskundigen in dat bepaalde vakgebied, in jouw geval dus professoren in de geschiedenis, sociologie, politicologie (hangt van de invalshoek van het artikel af).

Er bestaan verschillende databanken waarin je wetenschappelijke artikels (per vakgebied) kunt vinden, maar daar moet je wel een abonnement op hebben. Als je aan een universiteit zit, heeft die er gewoonlijk één.

En lucky you!! Google heeft nu een speciale search engine die alleen maar wetenschappelijke pagina's retourneert

http://scholar.google.com
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Berichten: 21

Re: Wetenschappelijk Publicatie

google ken ik ja..

weet je ook wat een wetenschappelijke publicatie is ?.. precies ??

Reageer