Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 293

Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Morgen (18 oktober) ben ik jarig.

Net zoals de meeste wiskundestundenten aan de universiteit van Utreecht (behalve de held(inn)en die ook nog relativiteitstheorie volgen) dacht ik morgen vrij te zijn.

En ja de wiskundestudenten zijn ook wel vrij, alleen ik niet. Wat dus betekent dat ik de leuke dingen die ik wilde doen, niet meer kan doen.

Waarom?

Net ging ik de resultaten van mijn computergebruik opdracht bekijken. onvoldoende. Je zou denken: 'Computergebruik? Das toch iets met computers? Dan kan je het toch wel via internet inleveren?'.

Het antwoord kan je wel raden... Digitaal wordt ons namelijk duidelijk met behulp van een website verteld dat je thuiscomputer zinloos is hiervoor: je moet het uitgeprint inleveren. Waarom? Tot op de dag van vandaag blijft dit een van de velemysteries van deze wereld....

'Maar dan wacht je toch een dagje?'. Fout geraden, de controledatum is morgen om 18:00.

Conclusie: dat is nogal vervelend want dan kan ik dus 3 uur heen en weer gaan reizen voor zoiets stoms. Het bijbehorende Practicum duurt dus 2 uur....

Mooi verhaal he?, helaas ontbreekt de bijbehorende Plot-twist waardoor alles toch nog goedkomt. Daarom heb ik actie ondernomen, zodat het verhaal niet eindigt met een zielige ik, maar met WRAAK.

Tim Z. vertelde het verhaal aan heel het internet en nog altijd vertellen vaders hun zoons, op een regenachtige dag bij het haardvuur wat een verschrikkelijke leraar die André de M. wel niet moet zijn geweest. Eind goed al goed. [Edit mod Veertje: namen vanwege privacyredenen aangepast]

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Ik hoop voor jou dat hij dit forum niet bezoekt... :wink: Fijne verjaardag in ieder geval.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Berichten: 4.546

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

nja, je kan het ook gewoon niet pikken en het gewoon weigeren en eerst een verklaring eisen. kom op voor je rechten :) anyway, alvast gefeliciteerd, ik ben de 21ste jarig :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 824

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Lijkt wel of iedereen jarig is in deze tijd van het jaar... Niet dat ik daar iets op tegen heb hoor...alleen zó véél feestjes. :)

In iedergeval, Timwaagh, gefeliciteerd en alsnog een fijne dag :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

bedankt voor de felicitaties...

en alsvast gefeliciteerd Assasinator. ik vrees dat ik je dan niet kan feliciteren omdat ik naar het verjaardagsfeestje van een vriend van me toe moet :)

Ruben zij dat bijna iedereen rond deze tijd geboren wordt?

De winter is misschien wel het paarseizoen van de Homo Sapiens he? Homo Sapiens oftewel denkende mens denkt dan: pfft tis winter...brrr veels te koud om naar buiten te gaan of wat nuttigs te doen...

hmmz als ik nou ff ga neuken heb ik t in ieder geval warm....

zou t zo gaan?? tja deze maagd (niet al te trots daarop) weet het niet....

Ik heb wel eens gelezen dat ik door dat soort dingen op te schrijven me kans op een eventuele ontmaagding verklein. Hmmz dat betekent dat het me ook niet zoveel kan schelen eigenlijk, want ik ga het gewoon posten....

net zoals met dit eigenlijk.

Dus Hoogvlieger die denkt dat ik door dat te posten misschien nog wel een boze leraar ook krijg. Je hebt gelijk, en dat had ik me van tevoren ook bedacht. Dus concludeer ik hieruit dat het me blijkbaar niet zoveel kon schelen. En het kan me eigenlijk nog steeds niet zoveel schelen.

Misschien ben ik wel niet zo zoals ik vaak beweer...gek he dat je daar op zo'n manier achterkomt?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Van harte gefeliciteerd Tim. En nog vele gelukkige jaren. :)

Opmerking moderator

Allereerst: ik heb de namen ingekort (voor het evenwicht je eigen naam dan ook maar) zoals je ziet. Niet om te saboteren, maar om (wettelijke) privacyredenen.[/mod modus]

Ik snap dat je je ergert aan dit voorval. En dat je daarvoor zo'n eind moet reizen, alleen maar om je practicum in te leveren, ja, da's balen. Maar wat ik me afvroeg: stel, alles wordt digitaal aangeleverd, hoe moet die leraar van jou het werk nakijken/beoordelen/van commentaar voorzien? Het kan toch best zijn dat hij dan zelf al die practica uit moet printen? Of vind je dat hij het digitaal van commentaar moet voorzien? En kost hem dat dan niet enorm veel meer werk? Mja, ik weet het dus niet, heb je hem wel eens naar de redenen gevraagd?

En ik vind het nog steeds wel erg streng om je dan meteen een onvoldoende te geven. Dit was toch de eerste keer? Hij had je best nog een kans kunnen geven om het alsnog in print aan te leveren vind ik.

Wat je maagd zijn betreft: hee, wat maakt dat uit? Je wordt daar toch niet minder waard om? Je moet jezelf daarvoor niet omlaag halen, het is maar 1 aspect van je leven en het hoeft bovendien niets over jou, als persoon, te zeggen. Jouw moment komt ook nog wel, en je bent echt niet de enige.
Dus concludeer ik hieruit dat het me blijkbaar niet zoveel kon schelen. En het kan me eigenlijk nog steeds niet zoveel schelen.  

Misschien ben ik wel niet zo zoals ik vaak beweer...gek he dat je daar op zo'n manier achterkomt?


Dat gevoel herken ik wel. Soms kan ik het zo zat zijn om alsmaar zoveel te voelen, zoveel rekening te houden met van alles en nog wat, al die overwegingen altijd, dat er een punt bereikt wordt dat ik op zoek ga naar eenvoud en af en toe besluit dat ik wel zie waar het schip strandt. Een soort uitlaatklep zeg maar, even de druk van de ketel halen.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Probeer er mee om te leren gaan... de universiteit gaat je nog wel meer van dit soort grappen leveren.

En alsnog gefeliciteerd :)

(En wat je hier ook post op het forum zal weinig verschil maken voor je maagdelijkheid :) )
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Beetje laat, maar alsnog gefeli. poep gebeurt, en poep komt nooit alleen. Dat heb ik ondertussen geleerd van het bureaucratische gedonder op onze hogeschool. is nait aans, zeggen ze in Grunn. Anyway, ik blijf mijn leven lang maagd.....sterrebeeld weliswaar, maar misschien brengt het enige troost :) Neem de tijd, je zult jezelf later dankbaar zijn.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 122

Re: Waar gebeurd ...dit geloof je echt niet...

Gefeliciteerd.
timwaagh schreef:Digitaal wordt ons namelijk duidelijk met behulp van een website verteld [...] je moet het uitgeprint inleveren. [...] de controledatum is morgen om 18:00.  

Conclusie: dat is nogal vervelend want dan kan ik dus 3 uur heen en weer gaan reizen voor zoiets stoms. Het bijbehorende Practicum duurt dus 2 uur....
Het is dus duidelijk aangegeven waaraan je practicum moet voldoen en hoe het moet worden ingeleverd. Je had het dan toch ook gewoon twee dagen eerder in kunnen leveren?
En ik vind het nog steeds wel erg streng om je dan meteen een onvoldoende te geven. Dit was toch de eerste keer? Hij had je best nog een kans kunnen geven om het alsnog in print aan te leveren vind ik.
Niet mee eens: Uiterste inleverdatum was duidelijk aangegeven; datum + tijdstip. Waar leg je dan de grens. Eén uur later, één dag later, volgende week?
Al zijn alle deskundigen het met elkaar eens, ze hoeven nog geen gelijk te hebben. [Russel]

Reageer