[Informatica] Systemtray-ballonnetjes

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

[Informatica] Systemtray-ballonnetjes

Rechtsonderin op de taakbalk (Windows XP in mijn geval) staat de systemtray met allemaal kleine pictogrammetjes van programma's die in het geheugen geladen zijn. Maar ook als een of meerdere partities vol dreigen te raken, of als er Windows Updates beschikbaar zijn, krijg je in de systemtray daar pictogrammetjes van te zien.

Op moment dat zo'n pictogrammetje in de systemtray verschijnt, wordt tevens gedurende een aantal seconden een ballonnetje zichtbaar met tekst & uitleg over dat betreffende pictogrammetje. Nu vind ik die ballonnetjes verschrikkelijk irritant. Ik heb geen zin om ze telkens weg te klikken, want dat is veel teveel werk. Bovendien komen ze na verloop van tijd toch weer terug...

Hoe kan ik die vreselijk irritante ballonnetjes uitschakelen? Waarschijnlijk zal dat wel ergens via het Windows Register moeten, als het uberhaupt al mogelijk is. Weet iemand er een oplossing voor?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: [Informatica] Systemtray-ballonnetjes

zoeken op "windows balloons": http://support.microsoft.com/kb/307729
???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [Informatica] Systemtray-ballonnetjes

zoeken op "windows balloons":http://support.microsoft.com/kb/307729
Helaas werkt die tip niet. En daar was ik eigenlijk al bang voor, omdat de naam van het nieuwe DWORD een nederlandse naam is (BallontipsAan), terwijl de rest allemaal Engelse namen zijn (ook bij een Nederlandse versie van Windows XP). Ik heb toen verder gezocht en een andere tip gevonden. I.p.v. BallontipsAan moest ik een nieuwe DWORd waarde maken met de naam Enable Balloontips. Maar ook die tip bleek niet te werken. En dat terwijl bovenstaande twee tips op de officiele site van Microsoft staan! Beetje slordig van Microsoft... Nog wat verder zoeken, leverde gelukkig wel de oplossing. Nieuwe DWORD waarde met de naam EnableBalloontips (dus zonder de spatie). Eindelijk... [rr]
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer