blaastest

Moderator: Rhiannon

blaastest

Ik ben er voor om elke auto staandaad uit te rusten met een blaaspijpje op het stuur. Voor je de auto start, eerst blazen. Als je een slok op hebt start de motor niet. Technisch is het niet moeilijk te realiseren. Wat vinden jullie ervan?

Gebruikersavatar
Berichten: 28

Re: blaastest

Vet idee! Maar is het wel praktisch voor mensen die een beetje last hebben van hun keel? Vaak moet je heel hard blazen met zulke systemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: blaastest

Dit idee heb ik wel eens eerder gehoord, kan dat? Van een anti-drink campagne ofzo? Ik ben er trouwens wel voor, zo'n systeem. Ik kan me ook ergeren aan mensen die zeggen dat een paar biertjes geen kwaad kan. Alles kan even verkeerd vallen. Als ik weet dat ik binnen afzienbare tijd nog moet rijden, dan drink ik gewoon niet, simpel. Zo moeilijk is dat toch niet?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: blaastest

Ben het er volledig mee eens. Volgens mij bestaat het systeem ook al trouwens.. Ergens heb ik er eerder van gehoord.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: blaastest

PS: Kan dit topic niet beter samengevoegd worden met deze?

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=42174
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: blaastest

PS: Kan dit topic niet beter samengevoegd worden met deze?http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=42174
Dat lijkt me een totaal ander onderwerp.

Ik heb gehoord dat in een of ander scandinavisch land zo'n systeem is ingevoerd voor mensen die betrapt zijn op te veel alcohol acher het stuur.

Ik zie het liever preventiever en niet als straf. Iedereen zo'n ding op het stuur. Voorkomen is beter dan genezen.

Berichten: 4.546

Re: blaastest

muah, geef een jochie 5 euro en hij blaast ff voor je. te makkelijk te omzeilen, misschien met een DNA profiel ofzo? dan zou het beter werken, maja is het technisch dan nog wel te halen en betaalbaar.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: blaastest

Idd het systeem is gemakkelijk te omzijlen, maar ik denk dat het ook veel levens zal redden.

DNA-profiel? Grapjas.

Re: blaastest

muah, geef een jochie 5 euro en hij blaast ff voor je. te makkelijk te omzeilen, misschien met een DNA profiel ofzo? dan zou het beter werken, maja is het technisch dan nog wel te halen en betaalbaar.
Als je rijdt zonder rijbewijs pleeg je een misdrijf. Als je iemand voor je laat blazen zou dat ook als misdrijf dienen te gelden.

Het is geen pleidooi om alcoholcontroles af te schaffen.

Berichten: 12.262

Re: blaastest

Ik denk dat zo'n blaasding op het stuur niet zoveel nut heeft.

De groep mensen die echt bezopen gaat rijden weet waarmee ze bezig zijn, ze rijden bewust met veel te veel drank op, en zullen een preventief systeem net zo bewust omzeilen... daar is niet meer dan een blaasbalg voor nodig tenslotte.

Misschien dat het wel werkt voor de groep die (per ongeluk) met net 1 of 2 biertjes teveel gaat rijden. Maar gezien de nogal lage normen hier (0.5 promille) is dat in feite niet zo gevaarlijk, veel brokken zal het niet schelen denk ik.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: blaastest

Uhm... 0,5 promille scheelt wel degelijk brokken. Je reageert gewoon een stuk trager. Als er niets gebeurt onderweg, zul je de auto wel veilig thuis brengen. Maar als er een keer een fietser zonder licht voor je langs rijdt, zal je misschien net te laat reageren. Of als er een haas de weg oversteekt, wijk je misschien net te driftig uit. Dat soort zaken. NIET DRINKEN is de enige juiste methode naar mijn mening.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: blaastest

Ik ben er voor om elke auto staandaad uit te rusten met een blaaspijpje op het stuur. Voor je de auto start, eerst blazen. Als je een slok op hebt start de motor niet. Technisch is het niet moeilijk te realiseren. Wat vinden jullie ervan?
:)

Ik vind het een idioot plan!!

Kom nou, wat komt hierna, verplicht voor iedereen zijwieltjes op de fiets zodat we kunnen voorkomen dat je eventueel een keertje omvalt en een lantaarnpaal beschadigt?

Berichten: 4.546

Re: blaastest

Assassinator schreef:muah, geef een jochie 5 euro en hij blaast ff voor je. te makkelijk te omzeilen, misschien met een DNA profiel ofzo? dan zou het beter werken, maja is het technisch dan nog wel te halen en betaalbaar.
Als je rijdt zonder rijbewijs pleeg je een misdrijf. Als je iemand voor je laat blazen zou dat ook als misdrijf dienen te gelden.

Het is geen pleidooi om alcoholcontroles af te schaffen.
tuurlijk, maar controleer dat maar eens. dat is heel moeilijk bij zo'n systeem.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: blaastest

jdr schreef:  :)  

Ik vind het een idioot plan!!

Kom nou, wat komt hierna, verplicht voor iedereen zijwieltjes op de fiets zodat we kunnen voorkomen dat je eventueel een keertje  omvalt en een lantaarnpaal beschadigt?
Er is nogal een verschil tussen het beschadigen van een lantaarnpaal vanwege gebrek aan zijwieltjes of het met je zatte kop dwars door een kudde voetgangers heen ploegen. Dronkaards achter het stuur van ruim 1000 kg staal slepen te vaak onschuldige derden mee de ellende in.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: blaastest

Er is nogal een verschil tussen het beschadigen van een lantaarnpaal vanwege gebrek aan zijwieltjes of het met je zatte kop dwars door een kudde voetgangers heen ploegen. Dronkaards achter het stuur van ruim 1000 kg staal slepen te vaak onschuldige derden mee de ellende in.
Dat verschil is er inderdaad...

Maar hoe valt volgens jou dan de grens te bepalen waar burgers betutteld dienen te worden omdat incidenteel medeburgers wel eens de fout in gaan?

Heeft dat met de ernst van de incidenten te maken?

Als dat het geval is dan lijkt het me beter om mensen uberhaupt niet die auto in te laten stappen, ze kunnen die verantwoordelijkheid immers niet altijd aan met het gevolg dat heel wat dochtertjes hun papa of mama moeten missen.

Tsja maar dat risico moeten we nemen omdat onze economie draait op eigen vervoer zal je dan misschien zeggen.

Oke daar heb je een punt, maar goed laten we dan mensen enkel de kilometers laten rijden waarvoor ze kunnen aantonen dat het nut heeft voor de maatschappij, we willen immers niet onnodig Lisa zonder papa laten opgroeien.

Dit zal een stuk bijdragen aan de levensvreugde.

Laten we eens verder kijken...

Hmmm, hoeveel verdriet, lijden en doden kost overgewicht deze maatschappij ons wel niet?

Laten we om dat te voorkomen gelijk de boosdoeners aanpakken, een verbod op kroketten en andere ongezonde producten, iedereen verplicht twee uur sporten in de week, etc.

Hoe vaak is liefde niet aanleiding tot moord en ander geweld?

Laten we dit voorkomen door onze maatschappij in tween te delen door er een dikke muur door te bouwen waarin mannen aan de ene kant mogen leven en vrouwen aan de andere kant, laten we alternatieven consequent toepassen ipv de natuurlijke voortplanting.

Een einde aan jalouzie, afgunst en liefdesverdriet.

Hebben we nog meer dingen die de maatschappij schade aanrichten en we kunnen voorkomen?

Ik kan nog wel even doorgaan.

Mijn punt is dat wij burgers een verantwoordelijkheid hebben en op enkele van die verantwoordelijkheden aangesproken/aangepakt worden als we ze niet naleven.

in wat voor wereld gaan wij leven als wij niet meer geacht worden met deze verantwoordelijkheden om te kunnen gaan omdat blijkt dat niet iedereen dit lukt?

Ga weg met die betuttelende paternalisering, ik zal zelf wel weten of ik met een slok te veel nog achter het stuur ga zitten, of niet...

Dit is een keuze die ik prima zelf kan maken.

Reageer