Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

De kliniek Ginemedex in Barcelona voert abortussen uit bij vrouwen die ruim zeven maanden zwanger zijn. De kliniek ontvangt patiënten uit onder meer Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland.

Lees meer ... Medisch Contact

Berichten: 4.546

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

tegen die tijd zijn de baby's behoorlijk ver ontwikkeld, veeeeelte ver voor abortus. ik snap niet eens waarom ze dat willen, zo laat nog een abortus. het is niet zomaar iets wat je weggooit.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 92

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Wat!!! Na zeven maand nog?!???

Dat zijn gewoon zware criminelen! Die moesten ze veroordelen wegens moord, dat meen ik echt.
Week 28 = Begin 7de maand

Nu is je baby "officieel" levensvatbaar, wat wil zeggen dat hij het onder professionele begeleiding zou kunnen redden, als hij nu geboren werd. Ook moet je hem vanaf nu gaan aangeven op de dienst bevolking, in het gemeentehuis van de plaats waar hij geboren is.

Je baby is nu 36 cm groot en weegt 950 gram.
bron: http://www.9maand.be/zwanger/zpm/zpm7.php

Ik snap ten eerste al niet dat je als moeder zoiets kan laten wegnemen want je voelt je baby al maanden bewegen. Nog 100keer erger zijn de artsen die zulke ingreep uitvoeren! Walgelijke mensen.

Als je het kind niet wilt geef het dan op voor adoptie, er zijn zoveel koppels die zelf geen kinderen kunnen krijgen en die je doodgelukkig maakt met zo'n baby.

Walgelijk

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Pure moord van een onschuldig en hulpeloos wezen. Gruwelijk. Kan niet anders zeggen.

De betreffende artsen zouden ze van mij 5 jaar op water en brood mogen zetten.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

De betreffende artsen zouden ze van mij 5 jaar op water en brood mogen zetten.
Meh, waarom geen extreem late abortus op die artsen uitvoeren?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Ger schreef:De betreffende artsen zouden ze van mij 5 jaar op water en brood mogen zetten.
Meh, waarom geen extreem late abortus op die artsen uitvoeren?


:)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Ik las vandaag in de krant dat ze het kind ombrengen door een injectie van een sterke zoutoplossing te injecteren recht in het hart van het kind. Dat klinkt echt vreselijk :)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Kunnen deze artsen en dames die dit hebben laten doen worden opgespoord, en voor de rechter worden gebracht op een aanklacht van moord met voorbedachte rade? Of is hier ander recht op van toepassing? Ik vind het schokkend. Dat een mens in een buik zit geen reden dit straffeloos voorbij te laten gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Kunnen deze artsen en dames die dit hebben laten doen worden opgespoord, en voor de rechter worden gebracht op een aanklacht van moord met voorbedachte rade? Of is hier ander recht op van toepassing? Ik vind het schokkend. Dat een mens in een buik zit geen reden dit straffeloos voorbij te laten gaan.


Ze waren eerder in Spanje al voor de rechtbank gedaagd maar konden ontkomen door een maas in de wet: Noodabortussen mogen altijd, dus men zegt altijd dat het een noodabortus is. Ik vermoed dat Spanje nu wel even een nieuwe wet gaat maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

De Nederlandse dames die dit in Spanje hebben laten doen, kunnen dan toch nog voor de Nederlandse rechtbank worden gedaagd? Ze neemt een levend mens mee naar het buitenland (weliswaar in haar buik), en laat het daar ombrengen. Ik kan me toch niet voorstellen dat het Nederlandse recht ophoudt aan de grens.

Berichten: 4.546

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

ik snap uberhaupt niet waarom je nog na 7 maanden zou willen aborteren?? dan ben je toch gestoord...abortie ok, maar véél vroeger. in NL is het nu 22 weken ofzo? als je het mij vraagt moet dat eerder 18 zijn.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Dat doen waarschijnlijk vrouwen die pas na 6 maanden erachter kwamen dat ze zwanger waren.

Berichten: 4.546

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

dan moet je wel héél erg dom zijn zeg, om dat niet te merken. dat je dan nog overweegt om het te doen, dat verbaast me. mensen die dat zouden willen doen zitten denk ik in de richting van succesvolle zakenvrouwen die alleen om hun carriëre en dus geld geven. tis een gokje.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Persoonlijk ben ik geen voorstander van abortus

Neem bijvoorbeeld dat het hart al begin te pompen in de 5de week. In week 9 begint het kind al zelfstandig te bewegen. In de 10de week worden er elke minuut 250,000 nieuwe neuronen gevormd, de hersenen beginnen volledig te werken. Vanaf de 12de week is de baby nagenoeg compleet, zelfs nageltjes zijn er al, het moet alleen nog maar groeien. (longen, geslachtsorganen en zo vormen later rond week 23 en groeien door tot het eind)

Kunnen we een grens trekken? Wellicht de eerste 4 weken, maar de moeder heeft het dan meestal nog niet ontdekt. Terwijl zodra de moeder weet dat ze zwager is, is het embryo al zo ver ontwikkeld dat het voor mijn gevoel leeft, ook al is het volledig afhankelijk van de moeder.

Weet iemand op welke wetenschappelijke onderbouwing de grens van Nederland op gebaseerd is?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kliniek Barcelona voert extreem late abortussen uit

Zullen we eerst eens naar ons eigen land kijken? Ik meen mij te herinneren dat we hier een 1 a 2 jaar geleden een discussie hadden omtrend de levensbeeindiging van geboren (!) babies die een uitzichtloos leven hadden. Ik ken de details niet meer, maar weet wel dat het heel wat verontwaardiging heeft opgeleverd in de rest van de wereld. De media in de VS had het zelfs over babymoordernaars.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer