Genezen van veroudering (Science Cafe Nijmegen)

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 23

Genezen van veroudering (Science Cafe Nijmegen)

Genezen van veroudering?! (Science Cafe Nijmegen)

Veroudering en sterven worden doorgaans gezien als een natuurlijk proces; een onontkoombaar gegeven. Wetenschappers begrijpen echter steeds meer van het verouderingsproces en het is niet ondenkbaar dat het in de toekomst vertraagd, tot stilstand gebracht of zelfs teruggedraaid kan worden. Wat zijn hiervan de consequenties? Is dit een prettig vooruitzicht? Discussieer hier over deze en alle andere denkbare kwesties met betrekking tot dit thema!

Wil je experts over dit onderwerp horen en live met hen meediscussieren kom dan op 21 november a.s. naar het Science Cafe Nijmegen

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Genezen van veroudering (Science Cafe Nijmegen)

Dit zie ik liever in het cafe, gezien het geen medische discussie is (hier dan, daar wel :) )

-verplaatst-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2

Re: Genezen van veroudering (Science Cafe Nijmegen)

Zelf vind ik het een goede ontwikkeling 150 / 200 jaar worden en er uitzien als 30 /45 jaar of jonger. :)

Voordeel zal zijn dat de mensheid dan misschien de tijd heeft om werkelijk wijs te worden. :)

Al heb ik daar mijn grote twijfels aan maar wie weet.

Zo als Einstein ooit zei er zijn twee dingen oneindig

Het universum en de menselijke domheid.

Maar van het eerste ben ik mij niet zeker.

Nadeel is natuurlijk de overbevolking die nu al voor problemen zorgt. :)

Maar daar schijnt ook nu een stokje voor gestoken te worden.

Oorlogje spelen was vroeger de oplossing voor de overbevolking en uit zijn krachten groeiende economie.

Nu krijgen we dus virussen van natuurlijk oorsprong of niet ze lossen wel het probleem op. :)

Dit voor hier nu naar daar.

Mvg Mike

Reageer