[godsdienst] Enquête één-kind-politiek

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 51

[godsdienst] Enqu

Beste forumleden,

Graag zou ik een aantal antwoorden ontvangen met visies over de één-kind-politiek die hoofdzakelijk bedreven wordt in China, dit brengt veel gevolgen met zich mee.

Aan mij de taak om dit tijdens een schoolopdracht uit te zoeken, alleen heb ik hierbij wel de hulp van jullie nodig.

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=20631&ln=ned

Via deze link kun je de enquête invullen, deze wordt naar mijn email adres opgestuurd.

Al deze gegevens zullen niet vrijgegeven worden aan 'derden', dus jullie antwoorden zullen met zorg verwerkt worden. Uiteindelijk komt er hier op WSF een overzicht van de totale gegevens van de ingevulde enquêtes.

Hartelijk dank

ps. [Na het invullen van de enquête] Was de enquête gemakkelijk in te vullen, of heb je op of- aanmerkingen, of heb je extra suggesties, dan ontvang ik die graag.

Edit mod Mrtn: deze enquete is met toestemming van het team geplaatst.

Berichten: 51

Re: [godsdienst] Enqu

Graag ook hier in dit topic even melden, wanneer je de enquête hebt ingevuld.

BvD

Berichten: 53

Re: [godsdienst] Enqu

Ik heb de enquete met veel plezier ingevuld!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: [godsdienst] Enqu

Ik heb de enquete ingevuld.

Heb je hem zelf ook proefondervindelijk ingevuld? De reden dat ik dat vraag:

Als je klaar bent met invullen klik je onderaan op een knop:"Klaar, versturen". Dan wordt je naar een nieuw scherm geleid van studentenonderzoek.com met de vraag om wat persoonlijke gegevens in te vullen (ten behoeve van studentenonderzoek), waarna je dan weer op een knop "versturen" kunt drukken.

Mijn vraag hierbij is: niet iedereen wil die persoonlijke gegevens invullen. Als je hier het scherm verlaat en NIET (nogmaals) op de knop "versturen" drukt, krijg jij de al ingevulde enquete dan wel? Dat is me niet helemaal duidelijk.

M.a.w., kun je het formulier NIET invullen, maar moet je dan WEL op de knop "versturen" drukken zodat jij de ingevulde enquete krijgt? (ik heb gemerkt dat het in ieder gevalmogelijk is om maar een deel van de gegevens in te vullen).

Verder heb ik nog wat opmerkingen over de enquete zelf - die stuur ik via PB.

P.S.: Hier nog twee interessante links over je onderwerp (China staat mondjesmaat weer 2 kinderen toe):

http://www.nrc.nl/krant/article88515.ece (januari 2005)

http://www.nrc.nl/scholieren/article459711.ece (oktober 2004)
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Berichten: 51

Re: [godsdienst] Enqu

M.a.w., kun je het formulier NIET invullen, maar moet je dan WEL op de knop "versturen" drukken zodat jij de ingevulde enquete krijgt? (ik heb gemerkt dat het in ieder gevalmogelijk is om maar een deel van de gegevens in te vullen).


Ik ontvang de gegevens niet van degene die de enquête invuld, dit is anders dan ik gedacht had, zelfs het emailadres ontvang ik niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [godsdienst] Enqu

Één-kind-politiek: is een ingreep van de overheid, die mensen verbiedt om meerdere kinderen te verwekken,(...).
Persoonlijk vind ik het erg storend als in dergelijke teksten (enquêtes, vragenlijsten) taalfouten staan.

Berichten: 51

Re: [godsdienst] Enqu

Deze één-kind-politiek heeft volgens mij ook wel wat weg van het nazisme, die ook een bepaald perfect ras wilden creëren (het Arische ras). Dit is natuurlijk niet zo radicaal als Hitler dat deed, maar toch de zwakkeren worden eigenlijk geweerd uit de maatschappij.
Ik merk dat mensen het hier niet echt mee eens zijn. Het is toch zo dat mensen met een aandoening, of die nou lichamelijk of geestelijk is, geen kinderen mogen krijgen, net zo als mensen met een overdraagbare ziekte zoals HIV. Hierdoor verban je eigenlijk al het kwade (zieke) uit de mensen, en dit is toch echt wel een idee dat bij de nazi's vandaan komt.

En als mensen een meisje krijgen en die niet willen, of niet kunnen gebruiken. Dan leggen die ouders het kind zo ter vondeling, en kijken of het volgende kind wel een jongetje is. Of men kijkt tijdens de zwangerschap al of het een jongentje is en anders laten ze het kind aborteren. Zo is er in de Aziatische (Chinese) maatschappij wel degelijk een zwakkere, wat wij ons niet voor kunnen stellen.

Reageer