Genenpaspoort; jullie mening?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 96

Genenpaspoort; jullie mening?

Ja, ik zou dus gewoon graag een discussie starten over het genenpaspoort.

Ikzelf ben van mening dat het zeker en vast niet verplicht kan owrden om genetisch gescreened te worden en als tests wel gebeuren, vrijwillig dan, er op toegekeken moet worden dat de geteste goed begeleid wordt bij een negatieve uitslag en dat de gegevens zeker niet misbruikt worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 381

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Nee.Ik ben tegen genenpaspoort omdat ik het een privacy schending vind.Ik weet zeker dat verzekeringsmaatschapijen toegang krijgen tot de informatie,wat lijdt tot slechte situaties.

Berichten: 142

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

ik ben (gedeeltelijk) tegen want ik denk dat misbruikt meer nadelen als voordelen heeft, echter zou een genen paspoort wel handig zijn voor mensen die eerder in aanraking zijn geweest met de politie (bij ernstige gevallen dan)....of gebeurd dit al?

Berichten: 96

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Hm daar zeg je zoeits, als de politie DNA-onderzoek doet, hebben zij die gegevens dus ook (of kunnen zij uit dat DNA toch die gegevens halen.) Ik zal daarover eens meer info zoeken.

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Als je recht in je schoenen staat moet je,je toch geen zorgen maken.Zij die er tegen zijn praten straks anders, als ze zelf het slachtoffer worden van een onoplosbare misdaad.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Als je recht in je schoenen staat moet je,je toch geen zorgen maken.Zij die er tegen zijn praten straks anders, als ze zelf het slachtoffer worden van een onoplosbare misdaad.


En als jouw DNA gegevens dan in handen komen van je zorgverzekeraar? Zij kunnen er dan achter komen of je genetische afwijkingen hebt, of een vergrootte kans op een bepaalde ziekte. Dan ben jij dus een hoger risico geval voor hun en betaal je dus veel meer premie.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Wat ga je doen als alle zorgverzekeraars een genentest eisen,alvorens je te willen verzekeren.De dag dat die mogelijkheden er zijn ga je er niet onderuit.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Wat ga je doen als alle zorgverzekeraars een genentest eisen,alvorens je te willen verzekeren.De dag dat die mogelijkheden er zijn ga je er niet onderuit.


Ik ben geen rechtsgeleerde maar volgens mij is dat in strijd met de privacywet.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Wetten worden geschrapt,aangepast en er worden nieuwe wetten bijgemaakt.Voor een levensverzekering moet je naar een doktersonderzoek.Een zorgverzekeraar heeft het recht te weten welk vlees hij in de kuip heeft.De politiek heeft hierin ook wat te vertellen.Heb je slechte genen en je hebt gekozen voor uiterst rechts dan moet je dood.Heb je gekozen voor links dan heb je nog een kans.

Berichten: 43

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

Volgens mij wordt alleen de dna *code* bewaard en die is voor verzekeringsmaatschappijen niet bruikbaar. Bovendien moet het voor de politie toch wel mogelijk zijn om die gegevens verborgen te houden? Of zijn de Nederlanders daar ook al niet goed in? Kunnen we altijd de CIA nog vragen :wink:

Voor de duidelijkheid: ik ben dus voor, mits de gegevens 100% verborgen voor derden blijven.

Re: Genenpaspoort; jullie mening?

de meningen zijn verdeeld maar met een goede wetgeving kunnen we heel veel voordeel halen uit het genenpaspoort. de vraag is alleen vertrouwen de (toekomstige?)regering onze gegevens toe en kan misbruik voorkomen worden :shock:

Reageer