hoe werkt een cilinder van een motor?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4

hoe werkt een cilinder van een motor?

Ja sorry ik weet niet hoe een cilinder van een motor werkt.

Kan iemand mij helpen.

:shock: :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Dit is erg makkelijk op internet op te zoeken.

Kijk op http://www.howstuffworks.com en zoek dan op engine.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 141

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Een cilinder van een motor 'werkt' ook niet. Een cilinder is puur een behuizig waar de zuiger in kan bewegen.
"Jij lachen naar vogeltje, Mehmet. Isse leuk. Voor later."

"Ja, mijnheer. Deze photografie kan wellicht ter illustratie dienen van het feit dat wij, ondanks het taalverschil, een grote genegenheid voor elkander hebben opgevat."

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Question is: wát wil je weten?

Ik ga je niet van nul af aan uitleggen hoe een (interne) verbrandingsmotor werkt..

Voorstel: zoek zelf uit hoe zo'n ding werkt en als je er niet uit komt - en dus gerichte vragen hebt.. helpen we je verder.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

tussen de cilinder en wat boven de cilider is zit benzine en die ontploft zo gaat de cilinder naar omlaag en doet de as draaien XXXXXXXX

edit mod(Lala): A.u.b. geen emailadressen in de berichten! Lees a.u.b. eerst de forumregelsvoor u iets post.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

wil je het thermodynamisch principe weten? dat is wel in enkele stapjes uit te leggen

Berichten: 4

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Sommige brandstofmotoren werken met verschillende systeem zoals kleppen, of met een membraan. Dit is niet zomaar uit te leggen...

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Sommige brandstofmotoren werken met verschillende systeem zoals kleppen, of met een membraan. Dit is niet zomaar uit te leggen...


ik denk dan ook niet dat Neil zo ver wou gaan

Gebruikersavatar
Berichten: 420

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

tussen de cilinder en wat boven de cilider is zit benzine en die ontploft zo gaat de cilinder naar omlaag en doet de as draaien XXXXXXXX


Wouw, dit is werkelijk een geweldige uitvinding: een zuigerloze zuurstofloze motor die een cylinder heeft om een as aan te drijven.........

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

2-takten zijn er ook in diesel-uitvoering (schepen). Er zijn ook (steeds meer) viertakten die brommers en scooters aandrijven.

Zelf heb ik een 4-takt aangedreven brommer (Honda SS-50 uit 1972)..

Zou je de volgende keer niet in hoofdletters willen schrijven ajb? Dat vind ik niet zo prettig lezen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 866

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Voor chablis en thomas de slimme heb ik wel een ware leuke anekdote: helemaal zoals thomas het zich voorstelt was het niet maar het is wel zo dat er in de vroege jaren vd motor luchtvaart stervormige motoren geweest zijn waar het de 6 of 8 luchtgekoelde cylinders waren die als één blok draaiden en waar de schroef aan vast zat. De krukas zelf stond dan stil. Dat de geribde cylinder rond draaiden was extra goed voor de koeling.

Sorry thomas, die motoren hadden wel nog allemaal cylinders en zuigers, maar jouw idee herinnerde me eraan dat ik in de machinebouwcursus nog van die rare motoren had gehoord die ik hier probeer te beshrijven.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: hoe werkt een cilinder van een motor?

Inderdaad: stermotoren. Helaas is een stermotor een hele grote gyroscoop. Die motoren trokken de vliegtuigen zo'n beetje aan gort als ze scherpe bochten maakten.

Verder hadden ze geen overbrenging (reductie) naar de prop dus er was een gigantische cilinderinhoud nodig (dit hebben de meeste cessna's nog steeds).

Dat en het waanzinnig hoge olieverbruik was genoeg om ze af te schaffen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer