Access point

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2.589

Access point

Weet er iemand hoe ik met een of andere software in staat ben een acces point van een pc te maken?

Groeten.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Access point

Je bedoeld een WIFI access point voor lan/wan?

Draait de access point (de pc) microsoft windows of unix? Indien unix: welke smaak?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Access point

Je moet onder de wireless network instellingen de wifi instellen als ad hoc en dan je netwerkkaart instellen om internet via deze computer goed te keuren.

Je zult in detail meer geluk hebben op een computer forum

Berichten: 2.589

Re: Access point

Je zult in detail meer geluk hebben op een computer forum
Idd maar hier lopen ook wel knappe koppen rond hoor.

Nu ik probeer dus op een of andere manier twee windows xp aan elkaar te koppelen zonder hub en dit draadloos.

Het lukt me om een peer to peer netwerk aan te leggen via de software bijgeleverd maar kan er dan verder niet veel mee aanvangen in windows.

Omdat het access point principe beter gedocumenteerd is dacht ik dat als mogelijke betere oplossing te gebruiken.

Daarom mijn vraag. Mss ga ik een oude computer gebruiken om die dan als access point te laten dienen met daarop dan een FreeBSD versie.

Als me iemand daar mee moest kunnen verder helpen dan hoor ik het graag.

Groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Access point

Als de twee pc's winxp hebben, en je hebt een ad-hoc netwerk, is het een peule schiiletje om de tweede pc op internet te krijgen, zoals ik al zei, ga naar de eigenschappen van de netwerkkaart die met internet praat, en het laatste tabblad heeft een vakje die je moet vinken.

Reageer