beschrijvende statistiek.
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
-
- Berichten: 1
beschrijvende statistiek.
Een vraag i.v.m. snelheden, we hebben deze namelijk moeten rangschikken in klassen.
bv. ] 70; 75], maar wat is hier dan het juiste klassenmidden van?
is dit [ 69,5; 74,5] = 72
of [ 70.499999; 75.49999] = 73
Ik kom er niet uit
bv. ] 70; 75], maar wat is hier dan het juiste klassenmidden van?
is dit [ 69,5; 74,5] = 72
of [ 70.499999; 75.49999] = 73
Ik kom er niet uit
-
- Berichten: 94
Re: beschrijvende statistiek.
Citaat uit mijn statistiekboek:
Het midden van de klassen (klassenmidden) krijgen we uit het gemiddelde van de klassenbovengrens en de klassenondergrens.
De klassengrenzen worden verminderd met de helft van het afrondingsinterval (geld alleen bij directe variabelen)
Dus (69,5 + 74,5) / 2 = 72
Het midden van de klassen (klassenmidden) krijgen we uit het gemiddelde van de klassenbovengrens en de klassenondergrens.
De klassengrenzen worden verminderd met de helft van het afrondingsinterval (geld alleen bij directe variabelen)
Dus (69,5 + 74,5) / 2 = 72