Warme melk of Ijskoud water

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Warme melk of Ijskoud water

Ik sta op de rand v.e. zwembad met ijskoud water en zie een schoteltje heerlijke warme melk op vijf meter van mij verwijderd.Iemand gooit telkens een fair geldstuk op. Bij kop mag ik 1 meter vooruit (richting melk). Bij munt moet ik 1 meter achteruit. Bereken de kans dat ik melk bereik zonder in het water te vallen.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Warme melk of Ijskoud water

Ik sta op de rand v.e. zwembad met ijskoud water en zie een schoteltje heerlijke warme melk op vijf meter van mij verwijderd.Iemand gooit telkens een fair geldstuk op. Bij kop mag ik 1 meter vooruit (richting melk). Bij munt moet ik 1 meter achteruit. Bereken de kans dat ik melk bereik zonder in het water te vallen.
Zelfde vraag als dit :) Maar dan met een eerlijke munt en Jantje begint met 1 euro en Mieke met 5.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 7.068

Re: Warme melk of Ijskoud water

Deze vraag is al op meerdere manieren op dit forum te vinden. Het antwoord is trouwens \(\frac{1}{6}\).

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Warme melk of Ijskoud water

hint

De kans om van p meter naar q meter te komen (of muntstukken, of whatever) zonder de 0 te bereiken is
\(P_{p \rightarrow q} = \frac{p}{q}\)
.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Reageer