Forum traag / onbereikbaar

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Forum traag / onbereikbaar

De laatste week gebeurt het me regelmatig dat ik een pagina probeer op te vragen, maar dat het soms lang duurt voordat deze wordt getoond. Deze wachttijd kan uiteenlopen van 10 seconden tot 3 minuten.


Als het dan gebeurt dat een pagina niet wil laden kan ik ook wel proberen om andere pagina's van WSF te bereiken, maar die hebben er op dat moment ook geen zin in.


Wanneer de pagina er dan eindelijk staat doet alles het weer gewoon.


Omdat het me niet lukt om dit probleem te reproduceren hebben we meer gegevens nodig. Zouden jullie het hier zo vaak mogelijk door willen geven wanneer je ook iets dergelijks ervaart? Liefst met een zo specifiek mogelijke tijdsaanduiding.


Bedankt voor de moeite, en hopelijk komen we er snel achter waar het aan ligt zodat het opgelost kan worden... Tot die tijd de tip om lange posts even te kopieeren voordat je post!


[edit]Onderstaande staat ook verderop in dit draadje, maar voor de overzichtelijkheid ook maar even hier neergezet:
Miels schreef:Verzoekje van de provider

Zou je bij problemen het volgende willen doen:
  • Klik op: Start, dan Uitvoeren
  • vul hier in "cmd" en klik op <ok>

    er verschijnt nu een dosbox
  • voer hier het volgende in (gevolgd door return):

    tracert www.wetenschapsforum.nl
  • als je rechtsklikt kan je "selecteer alles" kiezen, druk vervolgens op ENTER (daarmee kopieeer je het)  
  • Plak dit in je bericht  

    liefst tussen [ code] tags
Wellicht dat we daar wat verder mee komen. Alvast bedankt!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Forum traag / onbereikbaar

zo rond 14.45 vandaag lukte het me niet een post te plaatsen. Na ruim 5 minuten kreeg ik een melding dat een en ander mislukt was (gelukkig had ik een kopietje van mijn bericht zolang elders op m'n computer gezet, anders was ik een half uur werk kwijt geweest.

Afwachtend op die posting had ik een andere verbinding met het forum opengezet. Ook hier kreeg ik op datzelfde tijdstip nauwelijks toegang tot andere topics. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 68

Re: Forum traag / onbereikbaar

Ik kwam rond kwart voor 2 dus niet op het forum.

Berichten: 68

Re: Forum traag / onbereikbaar

Om 14.46 duurde het weer lang dat ik op het forum kwam,ik hoop dat je er wat aan hebt Miels.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Forum traag / onbereikbaar

Ik had het al aan je gemeld, maar hier ook even: zowel gisteren als vandaag tussen 13:00 en 15:00.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Forum traag / onbereikbaar

Nu (16.06) gaat het forum aardig traag. Gisteren kon er helemaal niet opkomen (tijd weet ik niet meer, ergens aan het begin van de middag).
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Berichten: 95

Re: Forum traag / onbereikbaar

Net 15.45 uur opnieuw traag, terwijl andere sites en pages vlot binnen kwamen.

Het forum bereiken was trager dan anders, lijst ongelezen topics inlezen nog trager, en een bepaald onderwerp inladen is uiterst traag.

Heb hier nochtans een breedbandverbinding (telenet - ping gemiddeld 10 ms, rond deze tijd)


Edit :

Vanuit ongelezen berichten topic "vlindermes illegaal" 4'10" voor het ingeladen was, wat wel erg traag is. Verder niets geladen en internethistory cookies, bestanden, waren verwijderd.


Edit2 :

16:33 uur alles vlot, geen enkel probleem meer

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Forum traag / onbereikbaar

16u30


Pagina niet bereikbaar oO


Ik zie dat het vaak 'ronde uren' zijn. Ik heb zo'n flauw vermoed dat er een of andere mmorpg of iets dergelijks gehost wordt op dezelfde server die om het kwartier ofzo alle bestanden gaat bijwerken waardoor je plots enorm veel lag krijgt. Mss even navragen bij de operator?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Forum traag / onbereikbaar

Ik vind dat het al de hele middag vaker traag dan vlot gaat, en soms helemaal niet. Vanmiddag al drie berichten kwijtgeraakt :) , één al eerder gerapporteerd, nog één rond 15.35 u en een rond 16.25 u. Maar wijs als we inmiddels geworden zijn, vóór het posten éérst kopietje maken...... :) .


edit>>>>>>>>>>>>>>>>>>30 seconden later..


deze ging weer supervlot :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Forum traag / onbereikbaar

Ik ben er nu nog eentje kwijt geraakt, gelukkig heb ik een kopie gemaakt.

Overigens toen ik hierjuist op dit forumonderwerp klikte verscheen er een lege pagina met daarop:


phpBB Critical error:

Could not connect to database


Eventjes verversen e het was eer in orde.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Forum traag / onbereikbaar

Zoals je ziet, weeral op een kwartier, 4u45

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Forum traag / onbereikbaar

17.01 indexpagina oproepen, normaal 2-3 secondenwerk, nu een halve minuut.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Forum traag / onbereikbaar

Verzoekje van de provider

Zou je bij problemen het volgende willen doen:
  • Klik op: Start, dan Uitvoeren
  • vul hier in "cmd" en klik op <ok>

    er verschijnt nu een dosbox
  • voer hier het volgende in (gevolgd door return):

    tracert www.wetenschapsforum.nl
  • als je rechtsklikt kan je "selecteer alles" kiezen, druk vervolgens op ENTER (daarmee kopieeer je het)
  • Plak dit in je bericht

    liefst tussen [ code] en [ /code]-tags (maar dan zonder die spatie)
Wellicht dat we daar wat verder mee komen. Alvast bedankt!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Forum traag / onbereikbaar

Bedoel je dat we dat in al onze berichten zouden moeten plakken? Want je weet nooit tevoren of het misgaat, en als het misging en je probeert het weer, loopt even later alles weer........ :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Forum traag / onbereikbaar

Bedoel je dat we dat in al onze berichten zouden moeten plakken?
Nee, als het probleem zich HEEFT voorgedaan ga je naar dit topic, lees je wat je precies moet doen, voer je dat ook uit en dan post je dat je een probleem had gehad, plus de bedoelde informatie.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer