op kot in Gent

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

op kot in Gent

Mijn dochter kan zich nog op de valreep inschrijven voor een talenstudie in Gent.

Wie kan haar helpen aan een fatsoenlijke betaalbare kamer met internet, of wie heeft ideeën/ingangen/tips waar op te letten, met wie contact op te nemen of wat ook?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: op kot in Gent

Er zijn online databanken zoals Kot@Gent en Op kot in Gent, maar de beste koten zullen intussen wellicht bezet zijn...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: op kot in Gent

Idd ik heb gehoord dat een kot vinden in gent dit jaar niet meer te doen. Alle fatsoenlijke koten zitten direct vol, de meeste zijn zelf vaak al dubbelgeboekt voor volgend jaar...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: op kot in Gent

Ik dacht dat een "kot" in België net zoiets was als "op kamers gaan" in Nederland. Dus gewoon met een paar (meestal 3-6) andere studenten een normaal woonhuis delen met je eigen kamer waarvoor je absurd veel huur moet betalen in verhouding. Maar als ik het zo hoor is het meer een soort langdurig hotelbezoek?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: op kot in Gent

Ik dacht dat een "kot" in België net zoiets was als "op kamers gaan" in Nederland. Dus gewoon met een paar (meestal 3-6) andere studenten een normaal woonhuis delen met je eigen kamer waarvoor je absurd veel huur moet betalen in verhouding. Maar als ik het zo hoor is het meer een soort langdurig hotelbezoek?


Je betaalt hier gewoon evenveel als een hotelbezoek voor een kot hoor. Maar hier huur je niet echt een huis (dat is natuurlijk mogelijk...). Bepaalde mensen zijn in het bezit van zeg maar een klein appartementje met enkele kleine kamers waarvan jij dan 1 kamer kan huren voor jezelf, dit met douche, warm water etc op de kamer inbegrepen. Vaak is er ook internet per kamer enzovoort.... Maar het kost hier ook ongelooflijk veel geld. Als je iets degelijks vind voor 250€ per maand mag je blij wezen :)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: op kot in Gent

Dat soort geld is in Nederland ook een normaal tarief, dus daar sta ik niet echt versteld van.

Het is in principe niet tijdelijk, maar voor de duur van de studie (jaren).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer