Boek over Kernenergie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 207

Boek over Kernenergie

Ik ben op zoek naar een boek die me een objectieve beschrijving van kernenergie. Wat zijn de voordelen, de nadelen,... enz.

Ik zoek dus geen boek die niets anders doet dan de kernenergie ophemelen of afbreken, maar eentje die pragmatisch en objectief het hele proces van kernenergie bespreekt.

Iemand een idee voor zo'n boek? Een soortgelijke website die opgemaakt is door mensen met echte kennis van zaken (en waar ik de pagina's kan afprinten ;-) ) mag ook natuurlijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Boek over Kernenergie

Wil je meer weten van fusie of van splijting?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Boek over Kernenergie

Hij zal het wel over kernsplijting hebben, want zelfs de grootste tegendraadse koppigaards kunnen nog niets tegen kernfusie inbrengen.

Gebruikersavatar
Berichten: 207

Re: Boek over Kernenergie

In principe zoek ik eerst en vooral een beschouwing van de kernenergie zoals we die nu kennen. Maw kernsplijting dus.

Door wat ik over fusie heb gelezen weet ik dat fusie nog in volle testfases zit (al is dat zelf al een overstatement). Kernfusie zal hooguit over 30 jaar (correct me if I'm wrong) commercieel kunnen worden gebruikt. Als alternatief voor de huidige energievormen zal kernfusie wsl nog niet aan de orde zijn spijtig genoeg.

Maar indien je me wat tips van (populair-wetenschappelijke) literatuur over kernfusie kan geven mag dat natuurlijk steeds.

Reageer