Tsjetsjenië

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 481

Tsjetsjeni

Tsjetsjenië

Paar jaar geleden hoorden we er nog wat van.. Laatste tijd horen we er helemaal niks meer van..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tsjetsjeni%C3%AB

Kijk daar maar eens..

Maar waarom doet de wereld een oogje dicht? Massale mensenrechten schendingen , en niemand die er wat tegen doet...

Tsjetsjenië is een klein stukje land...

Stalin heeft ze gedeporteerd.. En nu hebben ze ruzie met Poetin ( Wie ook een erg gevaarlijke gozer is, na het val van de hamer sikkel duo is er geen democratie gekomen in mother Russia..)

Wat denken jullie?

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Tsjetsjeni

Ik zeg dat Poetin niet de enigste schuldige is, wel een van de.

Berichten: 150

Re: Tsjetsjeni

omdat we mensen zijn

barbaren dus
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Berichten: 21

Re: Tsjetsjeni

Maar waarom doet de wereld een oogje dicht?


Ik denk dat de wereld het gewend is geraakt ook hebben ze veel " aanzien" verloren door een aantal aanslagen op burger doelen te plegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Tsjetsjeni

Maar waarom doet de wereld een oogje dicht?


Olie.

Berichten: 991

Re: Tsjetsjeni

Maar waarom doet de wereld een oogje dicht?


Omdat Rusland betrokken partij is en die geen kritiek of pottekijkers daar dulden.

Uiteraard ook omdat je rusland niet kwaad maakt en echte geopolitieke onderwerpen (gas voor Europa of handelsrelaties bvb) veel belangrijker zijn als een paar dode tsjetsjenen.

Berichten: 21

Re: Tsjetsjeni

1207 schreef:
Heezen schreef:
Maar waarom doet de wereld een oogje dicht?


Omdat Rusland betrokken partij is en die geen kritiek of pottekijkers daar dulden.

Uiteraard ook omdat je rusland niet kwaad maakt en echte geopolitieke onderwerpen (gas voor Europa of handelsrelaties bvb) veel belangrijker zijn als een paar dode tsjetsjenen.


Natuurlijk zijn er ook organisaties die niet landgebonden zijn en wel opkomen voor mensenrechten maar dit niet doen.

Berichten: 4.546

Re: Tsjetsjeni

ze willen het wel, maar kunnen het amper tot niet :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 991

Re: Tsjetsjeni

ze willen het wel, maar kunnen het amper tot niet :)


Ook een stuk schrik natuurlijk om in rusland voor mensenrechten op te komen.

Russen (kgb) hebben er geen probleem mee om gebit en benen van mensen te bewerken om bekentenissen af te dwingen (zo raak je van ambetanterikken af).

laatste jaren bewijzen ze ook geen problemen te hebben om af en toe, te kritische of niet russisch gezinde mensen, te vergiftigen/vermoorden.

Berichten: 13

Re: Tsjetsjeni

Tsjetsjenië is een land waar moslims tegen de russen strijden, de Vs en Europa gaan echt ingrijpen, het boeit ze niet echt. gelukkig houden de tsjetsjenen stand tegen de "superieure" russen.

Berichten: 1.168

Re: Tsjetsjeni

Tsetsjenie had zich ook kunnen gedragen zoals Tartaristan, ipv zich achter ongeletterde puberheethoofden met hun allahuakbargeroep te scharen.

Bekend is immers dat Rusland genadeloos optreedt tegen uittreders en niet schroomt woonwijken te bombarderen.

Dat was bekend, maar toch gingen een aantal schreeuwers ophitsen en aanslagen plegen onder het aanroepen van hun oude Maangod, ipv een voorbeeld te nemen aan de Tartaren, die eveneens Moslim zijn met hun schitterende stad Kazan.

De Tartaren hebben op rustige wijze een zekere vorm van autonomie verkregen en er hard aan gewerkt om de levensstandaard te verbeteren, dat lijkt gelukt.

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Tsjetsjeni

Wat ik niet begrijp, is waarom precies deze groep, samen met de Ingoesjeten zich zo verzet tegen de Russen.

Godsdienst (islam versus orthodox christendom)?

Ik herinner me nog goed de huilende tot Allah biddende moeders in Beslan (Noord-Ossetië), die slachtoffer waren van de aanslag, in 2004.

Taal? (De Russen hebben net zoals de Fransen en de Franstalige Belgen) ook een aardige geschiedenis wat betreft verdrukking van talen)

Tsjetsjenen spreken een andere taal... maar Noord-Osseten spreken ook geen Russisch. Toch is de opstandige Georgische deelstaat Zuid-Ossetië VOORSTANDER van aanhechting bij Rusland!

Is er iemand die meer inzicht heeft en me dit kan uitleggen? :)

Berichten: 13

Re: Tsjetsjeni

Tsetsjenie had zich ook kunnen gedragen zoals Tartaristan, ipv zich achter ongeletterde puberheethoofden met hun allahuakbargeroep te scharen

Gelukkig zijn de moslims niet zo als de tartaren. Het is legitiem om je te verzetten tegen een bezettende land by any means neccesary. denk je nou echt de dat gekke russen land gaan afstaan aan de Tsjetsjenen. Zo lang dat niet gebeurd zal Rusland een dure prijs betalen. Gelukig krijgen de Tsjetsjenen hulp van arabieren bij het het verzet.

Berichten: 1.168

Re: Tsjetsjeni

AS
Tsjetsjenië is een land waar moslims tegen de russen strijden
Ik wist niet dat 'moslims' een apart volk was en dat is het ook njet.
Tsetsjenie had zich ook kunnen gedragen zoals Tartaristan, ipv zich achter ongeletterde puberheethoofden met hun allahuakbargeroep te scharen
Zou jij misschien de quote functie kunnen gebruiken AS! De quote was van dgm of het anders tenminste tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen!

AS
Gelukkig zijn de moslims niet zo als de tartaren
. ik wist wederom niet dat moslims een apart volk is. Merkwaardig, ik heb juist vermeld dat Tartaren ook Moslim zijn. Jij weet kennelijk totaal niet waar je het over hebt

AS
Het is legitiem..... betalen. Gelukig krijgen de Tsjetsjenen hulp van arabieren bij het het verzet.
Oh wat gelukkig is dat, die arabieren, die schattige nobele wilden.

Ik herinner mij nog zeer goed de eerste beelden voor de verwoesting. Een aantal bebaarde knapen die allahuakbar schreeuwden en hun kalashnikows leegschoten en angstige oude Tsjetsenen die het duidelijk niet met deze jongens eens waren. daarna sloeg Rusland keihard, genadeloos terug.

Had Tsjetsjenie een voorbeeld genomen aan Tartaristan, ook moslims, die zo verstandig waren geen bebaarde inmenging van buiten toe te laten en heerlijk hun pilsjes drinkend op de banken in de hoofdstraat en hun vrouwen in kleurrijke kledij in de straten van het prachtige Kazan rondlopend, dan was Tsjetsjenie nu vermoedelijk een autonome republiek in het grote geheel geworden en aanzienlijk meer welvarend.

Echter dankzij mohammedaanse puberheethoofden uit het westen en die bebaarde leeghoofden uit arabische landen, die slechts 1 boek in hun hoofd hebben gestampt gekregen, is het er letterlijk een puinhoop geworden en Rusland zal nu tot geen enkele concessie meer bereid zijn. Lang leve de verstandige Moslim (en Kafir) in Tartaristan.

Berichten: 1.425

Re: Tsjetsjeni

by any means neccesary. denk je nou echt de dat gekke russen land gaan afstaan aan de Tsjetsjenen. Zo lang dat niet gebeurd zal Rusland een dure prijs betalen. Gelukig krijgen de Tsjetsjenen hulp van arabieren bij het het verzet.
De aanslag in Beslan valt dat ook onder 'by any means necessary' ?

Wie betaalt de hoogste prijs? zeker als het klopt dat 'russen [nooit] land gaan afstaan aan de Tjetsjenen'

@ moderatoren: kunnen jullie de eerste alinea van Arab science niet corrigeren zoals DGM aangeeft?

Reageer