Whispers Four Times Three

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 80

Whispers Four Times Three

Er bestaat blijkbaar een ongelooflijke kaarttruc, uitgevoerd door John Mendoza en die men Whispers Four Times Three noemt.

Een goochelaar "bladert" door een pak kaarten totdat een vrijwilliger "stop" zegt. Vervolgens worden drie kaarten uit het pak gehaald die door de vrijwilliger bekeken worden. Vervolgens worden ze met de beeldzijde naar beneden naast elkaar op tafel gelegd. De goochelaar haalt vier beeldkaarten (boeren, dames, heren) uit het pak en legt ze op de eerste van de drie onbekende kaarten. Vervolgens vertelt hij welke de drie kaarten zijn en draait hij ze één voor één om. Maar de kaarten zijn veranderd. Het meest spectaculaire is nog wel dat de beeldkaarten veranderd zijn in de vier azen.

Ik kan nergens vinden hoe deze truc uitgevoerd moet worden. Is er iemand mee bekend, en zo ja, zou die persoon de truc dan willen uitleggen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Whispers Four Times Three

Ik snap het niet helemaal. Googelen helpt uiteraard niet, anders had je het wel gevonden, maar omdat ik het toch gedaan heb kom ik erachter dat er in de beschrijvingen niet hetzelfde staat als hierboven:
The Magician goes through the deck as the spectator stops him at three unkown cards, which are placed face down on the table. The spectator calls out four picture cards (Kings, Queens, etc...) they are extracted from the deck. The four cards are placed on top of the first face down card. The Magician magically reveals the cards one at a time... but wait, the cards now have somehow switched places with four cards. But that's not the best part, the kings are now Aces!
bron (o.a.): http://www.moremagictricks.co.uk/shopexd.asp?id=7925
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer