Biertje

Moderator: Rhiannon

Berichten: 98

Biertje

Iedereen een palmpje ? :)
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Biertje

Had ik het meteen moeten sluiten of wil je nog ergens naar toe?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 201

Re: Biertje

Ik denk dat jij Wetenschapsforum Café verkeerd hebt begrepen. Het is bedoeld voor discussies die niet in andere forums passen. Maar het moet natuurlijk wel serieus blijven. Dus dit is geen echt café :)

Grtz

p.s. Ik hou niet van palm :)
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Berichten: 41

Re: Biertje

Laten we er dan eens een topic van maken

Welk biertje lusten jullie het liefst?

Voor mij is de fovariet (op dit moment): Een Karmeliet Tripel

Een blond biertje van hoge gisting en een lekkere bitterheid.

Welke bieren lusten jullie het liefst?

PS: De dobbele palm komt eraan. MMMM heerlijk

PPS: Zitten er bierbrouwers of wijnmakers op dit forum?

PPPS: Lust je geen bier, wijn mag ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Biertje

Een frisse Duvel kan mij wel op ieder moment bekoren :) .

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Biertje

Doe mij eigenlijk toch maar gewoon het oorspronkelijke Palmpje :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.546

Re: Biertje

ik ben een van de weinige jongeren die eigenlijk geen alcohol drinkt (in mijn omgeving dan) en wordt dan ook voor gek verklaart, nja het smaakt wel aardig maar het trekt mij gewoon niet, ze willen allemaal dat ik "gewoon" maar meedrink, zeg ben geen meeloper. Lipton Icetea vind ik vele malen lekkerder, maar dan wel met bubbels :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Biertje

Nu ja, je weet wat ze zeggen van het verschil tussen Hollands bier en Belgisch

Afbeelding

In een gesprek dat ik ooit met een noorderbuur had kwam de volgende opmerking "Net zoals jullie niet trots kunnen zijn op de rode duivels, zo zijn wij niet trots op ons bier." :)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Biertje

Heineken wordt ook in Noord Brabant over het algemeen bestempeld als piswater, dus wat dat betreft kan ik dat plaatje wel lachend aan me voorbij laten gaan. Ik ben een liefhebber van Dommelsch en Jupiler, als we het over gewone pils hebben. Verder houd ik veel van blonde bieren (vooral Leffe doet het goed bij mij). Bij het eten kan ik een Palmpje ook goed verdragen. Zo beschouwd, kom ik erachter dat ik toch wel een liefhebber ben van Bels bier...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 98

Re: Biertje

Waar ik naar toe wil simpel over bier,kan en zijn hele boeken vol geschreven.

Dus buiten het consumeren wat meer achtergronden ,palm is dus wat amber kleurig hoe kan dit? . Geel en bruin/zwart okee maar roodachtig ?

Had het wel in wetenschap kunnen zetten maar hier taaltechnisch meer op zijn plaats!

En als den moderator dat niet vind, verplaatsen of delete.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Berichten: 201

Re: Biertje

Van nummer een tot drie dan maar:

1. Heineken

2. Jupiler

3. Grolsch

Maar om heel eerlijk te zijn maakt het me eigelijk niks uit... zolang het maar niet lauw is :)

Ik heb opgemerkt dat per provincie het biermerk erg verschilt. In Noord Brabant heb je meer Jupiler en hier bijna niet. Hier in Zuid-Holland wordt meer Heineken en Grolsch gedronken. Een Kriekje gaat er ook altijd in.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Biertje

Qua gewoon bier drink ik waarschijnlijk het meest Jupiler en dan nog een lokaal biertje van hier: Opsale.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Biertje

Ik heb opgemerkt dat per provincie het biermerk erg verschilt. In Noord Brabant heb je meer Jupiler en hier bijna niet. Hier in Zuid-Holland wordt meer Heineken en Grolsch gedronken. Een Kriekje gaat er ook altijd in.
Heineken in Zuid Holland? Daar zou ik toch eerder het van oudsher Rotterdamse Amstel verwachten... En Grolsch komt uit Twente.

En Kriek?? Bah, da's cassis met toegevoegde alcohol.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 201

Re: Biertje

In mijn deel van Zuid Holland dan :) Grolsch wordt hier ook veel geschonken. In Café's dan. Op eigen fuifjes is het eigelijk altijd Heineken, weet zozeer niet waarom.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Biertje

Meestal, maar niet alleen, leffe (blond), duvel of chimay (blauw).

Het staat overigens buiten kijf dat Belgïe de betere bieren heeft :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer