Simultaan CD's branden

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Simultaan CD's branden

Wekelijks moet ik audio CD's branden, vaak meerdere exemplaren van hetzelfde bestand.

We hebben geprobeerd dit proces te bespoedigen door 2 branders te installeren en die vanuit Nero tegelijk hetzelfde bestand te laten branden. Echter, dit lukt niet. Er is steeds 1 van de CD's die mislukt.

Het zou moeten kunnen want Nero kent de optie om op meerdere branders tegelijk te werken, maar we krijgen het niet voor elkaar.

Wat doen we fout, heeft iemand een tip? Het liefst zouden we zelfs met 3 of 4 branders parallel werken.

(enneh, voordat iemand gaat mekkeren over auteursrechten, het gaat om eigen opnames [rr] )

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Simultaan CD's branden

Ik denk dat het te maken heeft met de aansluiting van de CD-branders. Waarschijnlijk zijn ze op dezelfde IDE kabel aangesloten als master en slave, terwijl je ze beter ieder op een eigen IDE kabel kan zetten (als slave indien er ook een harde schijf op dezelfde IDE kabel is aangesloten)
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Simultaan CD's branden

Ik denk dat het te maken heeft met de aansluiting van de CD-branders. Waarschijnlijk zijn ze op dezelfde IDE kabel aangesloten als master en slave, terwijl je ze beter ieder op een eigen IDE kabel kan zetten (als slave indien er ook een harde schijf op dezelfde IDE kabel is aangesloten)
Dat zou betekenen dat je hooguit 2 branders in je pc kan inbouwen. En Klazon heeft aangegeven dat zij (of ben je een hij?) het liefst 3 of 4 branders aan wil sluiten. 4 wordt natuurlijk lastig want 1 aansluiting ben je al kwijt voor je harde schijf, tenzij je een (S)ATA harde schijf hebt. Kijk eens in de BIOS-instellingen of daar alles goed staat? Werken de branders afzonderlijk wel naar behoren? Het kan ook zijn dat NERO een van de branders niet goed herkent.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Simultaan CD's branden

Bart schreef:Ik denk dat het te maken heeft met de aansluiting van de CD-branders. Waarschijnlijk zijn ze op dezelfde IDE kabel aangesloten als master en slave, terwijl je ze beter ieder op een eigen IDE kabel kan zetten (als slave indien er ook een harde schijf op dezelfde IDE kabel is aangesloten)
Dat zou betekenen dat je hooguit 2 branders in je pc kan inbouwen. En Klazon heeft aangegeven dat zij (of ben je een hij?) het liefst 3 of 4 branders aan wil sluiten. 4 wordt natuurlijk lastig want 1 aansluiting ben je al kwijt voor je harde schijf, tenzij je een (S)ATA harde schijf hebt. Kijk eens in de BIOS-instellingen of daar alles goed staat? Werken de branders afzonderlijk wel naar behoren? Het kan ook zijn dat NERO een van de branders niet goed herkent.


je kan ook gewoon een extra pci kaartje kope en dan kan je er gewoon meerdere hebben.

Maar het zou volgens mij gewoon moeten werken, kijk eens in de handleiding van je mobo, of er mischien een jumperte verkeerd staat of kijk anders ff in de bios ofzo.
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Simultaan CD's branden

Enkele jaren geleden was SCSI hiervoor de perfecte oplossing, heb dit zelf nog gebruikt voor te branden. Hoe het nu zit, weet ik niet, ben niet erg op de hoogte meer aangaande hardware (of pc's in het algemeen)... Toch de moeite waard om dit te overwegen denk ik...

Reageer