Gedestileerd water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Gedestileerd water

Hallo allemaal...

ik heb een vraagje..

momenteel ben ik bezig met mijn eindproject van mijn studie, en nu moet ik hiervoor uitgebreid het onderwerp " gedestilleerd water " behandelen.

nu vroeg ik mij af of iemand mij de algemene aspecten over dit onderwerp kunt uitleggen, of misschien weet iemand waar ik informatie over dit onderwerp vandaan kan halen??

alvast bedankt voor uw hulp

met vriendelijke groet,

Johan Boers

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Gedestileerd water

Probeer eerst Google en wat je daarmee niet boven water haalt kan je dan hier vragen. Je vraag is veel te algemeen.

Re: Gedestileerd water

Gedistilleerd water,krijg je in onze streken bijna dagelijks op je hoofd.De natuur is het grootste distilleertoestel.De energie die zich verplaatst van A naar B is onvoorstelbaar.Wij hebben het niet uitgevonden,alleen een beetje aangepast.

Berichten: 2.746

Re: Gedestileerd water

gedistilleerd kun je regen ook weer niet noemen, ooit was het zo, maar door zuurvorming in de atmosfeer is het toch al veranderd

Berichten: 45

Re: Gedestileerd water

Gedestileerd is het eigenlijk nog wel, maar het is altijd wel een beetje zuur.

Gedestilleerd water is aardig zuiver water verder...

Re: Gedestileerd water

De meeste regen is verdampt water van de zee, aangezien onze regen niet zout is kan je zeggen dat deze gedestilleerd is, echter wat onze druppels regen tegenkomt op zijn "lange" weg van de zee naar het land zal langzaam in deze druppels oplossen wat tot de zure regen leidt.

Volgens mij komt het water dat valt tijdens een regenbui midden op de oceaan redelijk overeen met gedestilleerd water.

Re: Gedestileerd water

water dat in de oceaan verdampt is niet 100 % zuiver maar wel voor een groot deel maar pas later word het onzuiver. doordat het zich mengt met de gassen (o.a. NOx) in de atmosfeer word het onzuiver. dit condenseert zit uiteindelijk en vormt later regen. deze regen is duidelijk niet meer zuiver. ik denk niet dat dat ooit het geval was. het word namelijk altijd al vermengt met minstens O2 en N2.

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: Gedestileerd water

Gedistileerd water is water wat via destillatie ontdaan wordt van alle stoffen die niet zomaar in gasfase over kunnen gaan, dus mineralen en andere vervuilingen.

Twee keer gedestilleerd water noemt men bidest en is vrij duur, wordt voor experimenten gebruikt die extra zuiverheid vereisen.
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Reageer