Antivirus en Vista op een oud beestje

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Antivirus en Vista op een oud beestje

[edit door Miels: in dit draadje kaartte Ruben Kwast aan dat de banner van WSF niet meer zichtbaar was. Het vermoeden ontstond dat dat door Norton kwam, daarna kwam mijn volgende reactie: ]

Norton zuigt hard. PC's beschermen, ok, maar Norton gaat daar ERG ver in, en houdt vaak veel meer tegen dan je wilt. Zo staat er bij bepaalde programma's en games ook dat als je Norton hebt het niet werkt. McAffee bevalt me veel beter (met name de Enterprise Edition, die heeft niet zo'n suf "gebruikersvriendelijk" jasje, maar is gewoon strak en functioneel)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 824

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Ik weet het, maja probeer dat je digibete ouders maar eens wijs te maken! :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Het beste is nog altijd zonder, maar dan moet je wel een beetje bewust gaan surfen natuurlijk (en je windows updaten, anders bolt het echt niet natuurlijk :) )

Berichten: 824

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

De updates voor 98 zijn al een paar gestopt. :S

Maar als je inderdaad gewoon weet waar je mee bezig bent, is er niks aan de hand.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Laat windows 98 niet onbeschermt, je hebt binnen no-time een pc zo traag als stroop.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

windows 98 is dus niet meer verder te beschermen, de updates zijn niet meer compatibel gemaakt voor 98.

Mijn ouders' computer is dus idd zo traag als dikke stroop, daar moet eigenlijk xp op gezet worden. Papa wil echter wachten op Vista, maar of dat systeem dat wel aankan betwijfel ik...
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

[offtopic]
Mijn ouders' computer is dus idd zo traag als dikke stroop, daar moet eigenlijk xp op gezet worden. Papa wil echter wachten op Vista, maar of dat systeem dat wel aankan betwijfel ik...
OMG! Ik weet de specs natuurlijk niet, maar over het algemeen krijgt een machine die gekocht is in de tijd van '98 het al moeilijk bij XP. Vista wordt mijn inziens compleet onwerkbaar.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

hij is wel van na '98 hoor :)

pentium 3, 850 MHz, 256 mb RAM. Kielekiele. 20 GB harddisk. Beetje weinig harde schijf, maar zij hebben dan ook niet meer nodig.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Lala schreef:hij is wel van na '98 hoor :)

pentium 3, 850 MHz, 256 mb RAM. Kielekiele. 20 GB harddisk. Beetje weinig harde schijf, maar zij hebben dan ook niet meer nodig.


Daar werk je echt met moeite met xp op hoor. Vista gaat zich zelf niet willen installeren :wink:

Berichten: 824

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Ik heb ooit ook geprobeerd XP te instaleren, zonder succes. Maar mijn pc is niet zo traag als stroop, naja, met virus scanner is hij nog slomer.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

850MHz, 256Mb, Je kunt er Vista op installeren maar je zult niet 100% functionaliteit hebben. Vista zal zich aanpassen aan het platvorm, maar verwacht dan ook niet veel verbetering ivm Vista.

Het leuke van Vista is de Eye-candy, denk maar niet dat je dat krijgt met een pIII

Ik zou zeggen, windows2000 werkt uitstekend.

Wil je goedkoper? Linux is het antwoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

850MHz, 256Mb, Je kunt er Vista op installeren maar je zult niet 100% functionaliteit hebben. Vista zal zich aanpassen aan het platvorm, maar verwacht dan ook niet veel verbetering ivm Vista.


Maar dat is dan eerder richting je grafische kaart. Vista op zichzelf blijft een zwaar ding, en dan kan je met zulke hardware beter voor xp gaan (al lijkt xp ook al traag te bollen als ik dat zag op onze pc's op school +/- zelfde specs)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Grafische kaart, en front bus speed, en processor. je kan geen 512MB 800MHz GPU op een ouw moederbord schroeven. Maar ook de processor, die de orders geeft aan de GPU, moet snel zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Ja ok, maar vista kan zich enkel aanpassen op grafisch gebied. De gewone software die moet gedraaid worden daar kan niet zo heel veel van worden teruggeschroefd... Hoe je het draait of keert, vista op zo'n computer is een slecht idee.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Antivirus en Vista op een oud beestje

Van de microsoft website:

A Windows Vista Capable PC includes at least:

A modern processor (at least 800MHz).

512 MB of system memory.

A graphics processor that is DirectX 9 capable.

Deze doet de vista zonder 'aero' ofwel de eyecandy. Tis inderdaad optrandje.

Ik meen ook dat microsoft een windows-lite ging aanbieden voor low-end computers om dan win2000 niet meer te hoeven te ondersteunen. Die zal dan gebaseerd zijn op Windows CE, maar ik kan dit niet meer terugvinden.

Reageer