wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 214

wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)

Hallo ik ben dus zot van kaartspellen en ik doe dat dus graag...

Presidenten,Manillen,stronten,pikkezotjagen,hartejagen,poker etc etc

Maar ik weet dat er nog zo veel andere spelletjes zijn met een klassiek kaartspel.

Dus vraag ik: welke kaartspellen vinden jullie het leukst? (4spelers minimum tot zoveel mogelijk)

danku
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)

Ik weet niet of in het Nederland bekend is, maar in België speelt men veel "wiezen" (Eng: "whist").
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 4.546

Re: wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)

ik heb laatst poker geleerd in de tussenuurtjes op school, echt cool spelletje dus ook mijn favoriet. ken verder ook alleen maar pesten en zwarte piet :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 146

Re: wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)

Ik ben altijd wel gek van klaverjassen.

Lekker spel als tijdverdrijf tijdens lange pauzes vroeger
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)

ik heb laatst poker geleerd in de tussenuurtjes op school, echt cool spelletje dus ook mijn favoriet. ken verder ook alleen maar pesten en zwarte piet :)
poker vind ik ook heel erg leuk maar ja ... mijn vrienden zijn te leeg om zo'n hoogstaand spel te leren.

Wiezen ken ik ik zal eens kijken (kzen van belgië wi)
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 4.546

Re: wat zijn de leukste kaartspelen? (of kaartspellen)