Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

onderwerp = vraag

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Uhm... ik weet niet of een poll hier zo nuttig is. Ik bedoel: het antwoord hierop is gewoon een FEIT, dat hangt niet af van het aantal stemmen...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

En zo lang de moderators niet meestemmen zal i don't know de meerderheid halen...
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Dat denk ik ook.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Berichten: 2.589

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Uhm... ik weet niet of een poll hier zo nuttig is. Ik bedoel: het antwoord hierop is gewoon een FEIT, dat hangt niet af van het aantal stemmen...


Verklap het dan gewoon?

Berichten: 142

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Wat zou het nut zijn van berichten verwijderen moesten de mod's ze alsnog kunnen lezen?
Don't try the above at home!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Ik dacht dat als je een bericht verwijderd dit eerst nog een tijdje word opgeslagen in een forum dat voor ons gewone leken niet te zien is. Dus ik denk dat ze die berichten inderdaad nog kunnen zien.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Wat zou het nut zijn van berichten verwijderen moesten de mod's ze alsnog kunnen lezen?
Wat zou het bezwaar kunnen zijn? Stel dat je vindt dat je jezelf hebt vergaloppeerd en bijvoorbeeld iets belachelijks had gepost. Je hebt dat verwijderd. Een moderator zou dat kunnen zien. So what? Als eerste en enige reactie van een moderator zou ik verwachten: "Kijk, inderdaad verstandig om dat maar te verwijderen. Schouderklopje."

Wat ik me in géén geval ook maar vagelijk kan voorstellen is dat iemand van de moderatoren ineens een topic gaat openen met jouw verwijderde tekst en vervolgens aan de wereld gaat laten zien wat een knurftig bericht je eigenlijk uitgebroed had. Dat zou alleen maar tegen de belangen van het forum indruisen.


Dus, echt verwijderd of in een tijdelijke prullenbak, wat maakt het uit?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 590

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

JvdV schreef:
Dus, echt verwijderd of in een tijdelijke prullenbak, wat maakt het uit?


Kwestie van privacy, kunnen anderen zien wat je zelf hebt verwijderd, dat kun je willen weten. Flauw ook dat mod's hier niet open in zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Op het forum waar ik moderator was (ben er nu mede admin), kon ik verwijderde berichten niet zien.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Flauw ook dat mod's hier niet open in zijn


Goed. Wij kunnen inderdaad jullie verwijderde berichten lezen. Doen wij dat ook? Meestal niet, we hebben het al druk zat met het lezen van de dingen die jullie daadwerkelijk posten. Alleen in hele speciale gevallen lezen we berichten die jullie verwijderd hebben. Dit komt echt bijna nooit voor.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Zoals made in flanders opmerkte, worden berichten hier niet direct verwijderd, maar naar een soort prullenbak verplaatst (dit kun je vergelijken met het verwijderen van bestanden op een Windows computer).


De reden hierachter is om berichten die door moderators verwijderd zijn altijd terug te kunnen lezen als de beslissing in twijfel wordt getrokken, of om te kijken of er al meer van deze gebruiker verwijderd is, zodat we die persoon daarop kunnen aanspreken.


Het gevolg is ook dat alle berichten van gebruikers in deze prullenbak terecht komt. Er wordt wel automatisch in de titel vermeld wie het bericht verwijderd heeft. Het bericht heeft voor ons dan ook alleen waarde als het door een moderator verwijderd is. En zoals Revelation al zei, wij hebben het al druk genoeg en zullen over het algemeen jullie verwijderde berichten verder niet inkijken.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Vroeger kon dat zelden, tegenwoordig is het met de meeste forum software mogelijk om berichten bij verwijdering eerst in een apart forum te laten komen, dat dan bijvoorbeeld om de zoveel tijd leeggemaakt wordt of waar berichten na x dagen uit verdwijnen.


Het gaat er ons niet zo zeer om dat wij kunnen lezen wat jullie direct na plaatsing ook weer verwijderden. Het is een handige manier om berichten die ooit verwijderd werden (ook door moderatoren bijvoorbeeld) nog even terug op te zoeken, per ongeluk verwijderde berichten nog terug te kunnen vinden en eventueel terug te plaatsen, enz.


Je moet het een beetje zien zoals de prullenbak in windows, het is een extra veiligheid die we kunnen inbouwen om te voorkomen dat berichten verwijderen zo 'definitief' is. Het privacy-argument begrijp ik niet goed, je had het bericht ook effectief geplaatst, dat had je niet moeten doen als je niet wou dat iemand het kon lezen. Bovendien is het ook niet overal gebruikelijk dat leden hun eigen berichten zelf kunnen verwijderen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Even ter aanvulling van wat Revelation zegt: Standaard op phpBB fora geldt de regel weg=weg. Bij WSF hebben we echter een prullenbak geïnstalleerd. Hier komt alles in terecht wat eerst gepost is, maar later verwijderd door de gebruiker zelf of een moderator. Hierin blijft het 60 dagen staan voordat het automatisch definitief verwijderd wordt. Deze functie hebben we geïnstalleerd omdat sommige posts iets te snel verwijderd worden (door gebruiker of moderator) of als een moderator een post of topic schadelijk vind en snel wil kunnen handelen zodat anderen deze post niet meteen ziet. Vervolgens kunnen de moderators er eens rustig over nadenken wat ze met de post doen. Een aanpassing van het bericht kan bijvoorbeeld zorgen dat er alsnog een vruchtbaar topic ontstaat. Als het bericht dan meteen helemaal weg zou zijn, zou dit zonde zijn van het werk van de auteur.


Het is dus absoluut niet om te spieken wat voor onzin er wegegooid is, maar puur functioneel.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Kunnen moderators (door jezelf) verwijderde berichten zien?

Even ter aanvulling van wat Revelation zegt: Standaard op phpBB fora geldt de regel weg=weg. Bij WSF hebben we echter een prullenbak geïnstalleerd.
Nu heb ik gelijk een verklaring dat ik op mijn forumpje het niet meer kan zien en jullie wel. Gewoon een extra toepassing. [rr]
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer