Springen naar inhoud

Haaientrance

• Log in om te kunnen reageren

T-Rex

T-Rex

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2006 - 14:51

Op discovery zie je weleens van die mensen die haaien op de kop leggen zodat ze in een trance raken. Daardoor kunnen ze op hun dooie gemak allerlei zenders en id-chipjes in de huid van het dier prikken. Waarom zou zo'n beest deze reactie hebben als ik erna kijk lijkt het mij niet egt belangrijk voor de overleving van de soort. Hoe is het dan dat deze reactie ge-evolueerd is?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dr. Kristof M.

Dr. Kristof M.

• >25 berichten
  • 38 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 december 2006 - 21:40

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Het enige wat ik kan zeggen is dat wanneer de haai op z'n rug ligt, hij weinig mogelijkheden heeft en zelf beseft dat hij in die situatie weerlozer is dan wanneer hij op z'n buik ligt en bewegingsmogelijkheden heeft. Maar wat je met de rest van je vraag bedoelt is me niet echt duidelijk...
POST-DOCTORAAL ONDERZOEK:
Methods of communication used by Mammalia (voorlopige titel)

shimmy

shimmy

• >1k berichten
  • 1155 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2006 - 22:59

Ik heb dit inderdaad ook wel eens op discovery gezien.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.

Hier een stukje van een dergelijke docu uitgeschreven.

She is alive and well. But in a natural trance-like state. Merely flipping the shark on her back has induced this state, commonly called animal hypnosis. The shark makes no movement as Holland performs minor surgery, inserting a seven inch sonic transmitter into her belly. The transmitter has been coated with natural waxes to prevent an immune response. As soon as she is turned over, the shark snaps back to life, thrashing and struggling to break free. But first, someone has to take the hook out of her mouth.

http://www.pbs.org/w...s/2316shar.html

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 december 2006 - 23:09

Het komt bij veel meer dieren voor, bijvoorbeeld bij krokodillen. Interessant fenomeen.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

panthera

panthera

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 januari 2007 - 17:21

Er is toch ook zoiets bij konijnen? Dat als je over hun buik wrijft ze verdoofd raken ofzo? Inderdaad erg interessant...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures