kerstgevoel

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

kerstgevoel

ik vraag me niet zo veel dingen af, alleen over dit berichtje op de site van het ad zou ik wel is wat meningen willen horen.

http://www.ad.nl/binnenland/article901695.ece

Berichten: 43

Re: kerstgevoel

Hmmmm, ze gaan steeds verder!!

Mijn mening: Iedereen kiest er zelf voor om een bedelaar geld te geven of niet. En als de gemeente er zo last van heeft en andere wilt opjutten om geen geld te geven. Laat ze dan waarmaken wat de beste oplossing is.

Haal ze van de straat en help ze! En als daar geen geld voor is. Bedenk een regeling dat de echte bedelaars geen uitkering krijgen, maar een opvang waar de uitkering in word verwerkt. Beetje mijn idee.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: kerstgevoel

Ze van de straat halen gaat niet zo gemakkelijk als jij zegt. Velen die willen niet eens van de straat naar de hulpverlening, maar willen de vrijheid hebben.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 43

Re: kerstgevoel

Dat maakt het idd niet makkelijk!!!

Maar i.p.v. klagen kunnen ze dan ook consequenties nemen: Als een bedelaar of zwerver kiest voor deze vrijheid dan krijgt hij ook geen uitkering. Hij kan deze ophalen in de vorm van; Zorg, opvang, eten & drinken. Is een idee dan!

En als ze willen bedelen doen ze dat! Tot dat de maatschappij dit niet meer toelaat. Dat gebeurd al.

Het is niet dat ik ze wil laten wegrotten! Zeker niet! Maar i.p.v. in zo'n nieuwsbericht van de gemeente. Kan je ook beter nadenken om te helpen.

Reageer