kattenhaar dodelijk???

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 95

kattenhaar dodelijk???

heej luitjes

ik heb gehoord dat kattenharen dodelijk kunnen zijn zijn! Egelharen hoorde ik ook!

klopt dat echt:( :)

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: kattenhaar dodelijk???

Dat kan: als je er teveel van binnenkrijgt kun je erin stikken, en als je zeer allergisch bent kan je er ook aan overlijden. Maar ik weet niet of dat is wat je bedoelde... :)
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 206

Re: kattenhaar dodelijk???

Dat kan: als je er teveel van binnenkrijgt kun je erin stikken
:)

Ik weet er het fijne ook niet van; wat wel zeker is is dat katten lelijke ziektekiemen met zich mee kunnen dragen, die o.a. teratogene (schadelijk voor ongeboren kind-) effecten kunnen hebben. Net zoals je blind kunt worden van het aaien van een hond die een bepaalde microbe met zich meedraagt.

Berichten: 193

Re: kattenhaar dodelijk???


Berichten: 95

Re: kattenhaar dodelijk???

ik bedoel meer de haren van katten. Die ziektes lijken me wel duidelijk:D

Berichten: 206

Re: kattenhaar dodelijk???

ik bedoel meer de haren van katten. Die ziektes lijken me wel duidelijk:D
Nee, haren van katten (die niet besmet zijn met een of andere ziekte) zijn niet dodelijk. Gelukkig maar, anders was een groot deel van de huisdierenbezitters inmiddels uitgeroeid.

Berichten: 127

Re: kattenhaar dodelijk???

ja ik heb dat ook weleens gehoord. Vermalen kattenhaar of bamboe door iemand zijn eten doen zal de darmen (oid) van het slachtoffer dusdanig aantasten dat hij/zij inwendige bloedingen krijgt.

fabel of waar?
Lawamena hitihala lawamena haulala

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: kattenhaar dodelijk???

Kattenhaar kan alleen gevaarlijk zijn als je alergisch bent of als er gevaarlijke bacterien op de haren zitten die je vervolgens binnen zou kunnen krijgen. Alle andere verhalen over het gevaar van kattenhaar zijn pure fabels!
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Berichten: 3.165

Re: kattenhaar dodelijk???

Inderdaad.

Om deze reden krijgt dit topic een -slotje-.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gesloten