kokosmelk, laxerende werking???

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 95

kokosmelk, laxerende werking???

hee dudes

waarom heeft kokosmelk een laxerende werking? Komt dat door magensium?? [rr]

Berichten: 3.165

Re: kokosmelk, laxerende werking???

Grappige vraag.

http://pca.da.gov.ph/tol.html
The coconut milk is a good protein source. Whole coco milk contains about 22% oil, which accounts for its laxative property.
Nu is de volgende vraag natuurlijk waarom olie laxerend werkt. Dat laat ik aan een ander over. [rr]

Berichten: 193

Re: kokosmelk, laxerende werking???

Even iets anders dan kokosmelk ; rauwe ongepelde paprika is voor mij persoonlijk het produkt met de"beste" laxerende werking.

Zo goed zelfs dat je na een tijdje met véél tegenzin de wc moet opzoeken.

Mvg,

Paul Siemons

Berichten: 199

Re: kokosmelk, laxerende werking???

Je moet wel in de gaten houden dat voor iedereen persoonlijk weer andere middelen een laxerende werking hebben. Sommige producten, zoals Senna, doen dat voor vrijwel iedereen. Sommige producten, zoals paprika, voor niet zoveel mensen. De kans is groot dat jij persoonlijk een overgevoeligheid hebt voor paprika... en dat je lichaam daar op deze manier op reageert.

Als dat het geval is dan zou ik dat niet op deze manier gebruiken; het eten van voedsel waar men overgevoelig voor is veroorzaakt vaak ook kleine ontstekingen in het maagdarmkanaal (hoef je niets van te merken).

Sowieso is het waarschijnlijk beter te laxeren met middelen die een mechanisch effect hebben (zoals lijzaad, vlozaad, vezels) dan met middelen die een kramopwekkens effect hebben (zoals koffie, senna). Je darmen kunnen van die laatste namelijk 'lui' worden (dat is een beetje simplistisch gesteld, maar goed).

Dat olie een laxerende werking heeft is dacht ik toch vooral een, klinkt stom, 'glij-effect'. Simpelweg dat alles wat makkelijker door je maagdarmkanaal glijdt. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik dat niet 100% zeker weet. En het is ook niet bij iedereen zo...

Reageer