[scheikunde] verschillen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 20

[scheikunde] verschillen

Ik heb het hele web af zitten zoeken naar de verschillen tussen een ideaal gas en een niet-ideaal gas.

En de definite van een gasmeetspuit zodat ik de verschillen tussen een gasmeetspuit en een injectie spuit kan geven en zodat ik weet waar een gasmeetspuit aan moet voldoen :) .

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [scheikunde] verschillen

Ik heb het hele web af zitten zoeken naar de verschillen tussen een ideaal gas en een niet-ideaal gas. :) .
Nou jok je:

google define: ideaal gas of google define: ideal gas
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [scheikunde] verschillen

WIKI:
Een ideaal gas is een hypothetisch gas dat precies aan de ideale gaswet voldoet. Een ideaal gas bestaat uit moleculen die een te verwaarlozen ruimte innemen en waartussen te verwaarlozen krachten bestaan, behalve bij botsingen. Alle botsingen tussen moleculen en tussen moleculen en de wanden zijn perfect elastisch, aangezien de moleculen geen mogelijkheid hebben energie op te slaan (behalve translationele kinetische energie).
een reëel gas voldoet dus logischerwijs niet aan (al) deze eisen:

Een ideaal gas is een hypothetisch gas dat precies aan de ideale gaswet voldoet.

Een reëel gas is een echt gas dat niet precies aan de ideale gaswet voldoet.

Een ideaal gas bestaat uit moleculen die een te verwaarlozen ruimte innemen

Een reëel gas bestaat uit moleculen die wél enige ruimte innemen

en waartussen te verwaarlozen krachten bestaan, behalve bij botsingen.

en waartussen niet helemaal te verwaarlozen krachten bestaan, ook wanneer ze niet botsen.

Alle botsingen tussen moleculen en tussen moleculen en de wanden zijn perfect elastisch,

Alle botsingen tussen moleculen en tussen moleculen en de wanden zijn meestal niet perfect elastisch,

aangezien de moleculen geen mogelijkheid hebben energie op te slaan (behalve translationele kinetische energie).

aangezien de moleculen wél andere mogelijkheden hebben energie op te slaan (behalve translationele kinetische energie, kunnen ze ook nog inwendig gaan trillen, roteren, etc).
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer