Hulp bij experiment

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 12

Hulp bij experiment

Ik was jaren bezig te ondekken hoe het "Michelson Morley experiment" op een andere manier uit gevoerd kon worden.

Ik heb, na vele proeven, ongeveer 15 jaar geleden dan ook een andere manier gevonden.

Nu ben ik 15 jaar geleden door de bouw van mijn huis en door stress, de drijfveer die ik had om iets te bouwen compleet kwijt geraakt.

Ik heb er dus al 15 jaar geen zin meer in, maar ik loop nog iedere dag met de gedachte rond dat ik er aan moet beginnen terwijl ik weet dat ik dat toch niet meer doe.

Nu is mijn vraag; zijn er mensen die mij willen helpen om met mijn hulp alsnog dit experiment uit voeren.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Hulp bij experiment

Kun je misschien even toelichte wat het "Michelson Morley experiment" inhoudt en wat je ermee wilt aantonen?

klik hier voor info
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Hulp bij experiment

Men meet de lichtsnelheid in verschillende richting, volgens de klassieke mechanica zou dan in bepaalde gevallen de lichtsnelheid de snelheid van het licht zelf zijn :) nog eens de snelheid waarmee de aarde gaat. Dit volgde echter niet uit het experiment, en dus was er nood aan een nieuwe theorie, omdat de Newtoniaanse mechanica blijkbaar niet gold voor zo'n hoge snelheden.

Overigens past dit beter bij moderne natuurkunde denk ik.

Berichten: 12

Re: Hulp bij experiment


Gebruikersavatar
Berichten: 197

Re: Hulp bij experiment

Ik denk dat ik onlangs las

dat A. Einstein een voorstel had

om dat MM-experiment overnieuw te doen

of dat hij een voorstel had

voor een ander experiment

op dit gebied,

maar dat dat niet werd ingewilligd.

Weet iemand daar meer van?

Reageer