Kan men klei en houtskool eten?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 214

Kan men klei en houtskool eten?

Ik heb eens in een documentaire gezien dat apen soms houtskool of klei gaan eten om de vergiften uit hun darmen te halen.

En nu doen ze de laatste tijd ook veel van die E... stoffen in het voedsel die ook niet echt gezond zijn.

Alle men krijgt bijna overal vergif binnen (ik weet wel niet veel "de dosis maakt het vergif) maar toch zijn er stoffen die in je darmen vast haken en die daar dan blijven zitten zoals aspartaan hebben ze mij eens gezegd.

Dus zou een klein beethe houtskool of klei ook niet kunnen helpen bij mensen?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 12.262

Re: Kan men klei en houtskool eten?

Dat kan en gebeurt inderdaad wel tegen voedselvergiftiging, in ieder geval met actieve kool (vergelijkbaar met fijne houtskool). Op de markt bekend onder merknaam Norit.

Zoiets preventief eten lijkt me trouwens onverstandig aangezien het van alles absorbeert, ook de meeste nuttige zaken in voedsel.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Kan men klei en houtskool eten?

Ter aanvulling: ook vitamines kunnen door poreuze materialen als klei en houtskool worden opgenomen, een verstandige aap gebruikt dit dan ook alleen indien hij beseft iets giftigs te hebben gegeten (bedorven vrucht, giftige plant etc.).

Voedsel bevat normaal gesproken geen gif. Gewoon wat kritischer worden tegen de vele onzinverhalen, dat scheelt in de stress en dat is daardoor een verbetering van je gezondheid.

Overigens wordt een stof als aspartaam waarschijnlijk niet of nauwelijks opgenomen door poreuze klei of houtskool.
β-Damascenon en maneschijn

Re: Kan men klei en houtskool eten?

Norit(beenderkool)wordt in de industrie gebruikt om allerhande ongewenste stoffen(kleurstoffen,gassen)te absorberen.In de apotheek gebruikt men het vooral tegen diarrhee.Het absorbeerd dan de gassen in de darmen die zorgen voor ongemakken.Het absorbeerd ook antibiotica en andere geneesmiddelen die je misschien nodig hebt,ook nuttige mineralen.Neem iedere dag een dosis norit en je beland zeker met ernstige klachten in het ziekenhuis.Het drinken van buitensporige hoeveelheden water veroorzaakt de zelfde problemen.Je krijgt een tekort aan stoffen die levensnoodzakelijk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: Kan men klei en houtskool eten?

toch zijn er stoffen die in je darmen vast haken en die daar dan blijven zitten zoals aspartaan hebben ze mij eens gezegd.


Mensen die dat tegen je zeggen weten totaal niet waar ze het over hebben. Je kunt beter afgaan op betrouwbare bronnen (op internet, in de bieb, bij je huisarts)!
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Reageer