[computers]Oud Planperfect-programma gebruiken op XP

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4.502

[computers]Oud Planperfect-programma gebruiken op XP

Heb Windows XP,

heb ook een Planperfect-programma,ergens een broertje/zusje van WP (Wordperfect),gemaakt in 1990.Werkte altijd mbv. DOS,maar Dos is niet aanwezig en leesbare WP-bestanden kun je op de een of andere manier converteren via Word.

Hoe kan ik dat Planperfectprogramma laten werken?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [computers]Oud Planperfect-programma gebruiken op XP

Rechtermuisklik op de exe => Eigenschappen => Compatibiliteit

Werkt niet altijd, maar mss werkt het voor dit wel :)

Berichten: 12

Re: [computers]Oud Planperfect-programma gebruiken op XP

probeer het eens in het command venster uit te voeren.

Ga naar start en type in uitvoeren/run "cmd" en druk dan op enter

Je krijgt dan een DOS achtig venste'.

Als je in dat venster het commando "help" uitvoerd dan worden haast alle DOS comando's zichtbaar'.

Berichten: 4.502

Re: [computers]Oud Planperfect-programma gebruiken op XP

Het systeem van F.Kwark werkte;alleen ging ik niet naar Help,omdat er een naam van het programma werd gevraagd en voerde ik die in zoals die luidde in mijn bestanden lijst tm PL.exe en kwam het bekende blauwe scherm tevoorschijn en kon ik alles wat ik wilde ,vinden.

Ik had wel een probleem als ik de F toesten gebruikte,omdat ik ook Microsof Office heb en bijv bij F4 dan dat venster kwam;kon dit echetr met esc.weghalen en kwam Planperfect weer tevoorschijn,

mijn dank aan F.Kwark!

Het advies ervoor,nl.van Cycloon,die adviseerde om met de R.muistoets op exe te drukken en dan naar eigenbschappen,dan naar comptabiliteit,werkte tot heden niet,werd dan verwezen naar de PIF-bestanden!

Ga ook deze nog eens proberen,ook aan Cycloon,bedankt!

NB."Cycloon" werkt ook,er stond in mijn bestand alleen PL aangegeven en geen Pl.exe;voegde dit toe en klikte als opgegeven;kom aan het basis blauwe scherm,zou dus beter moeten werken

Reageer