Geneeskunde met E&M

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Geneeskunde met E&M

Ik open dit onderwerp omdat er overal wel iets over Geneeskunde met het

maatschappij-profiel geschreven wordt, maar niet hetgene wat ik nou wil horen.

kan je met een HBO-V diploma /Propedeuse doorstromen naar de studie geneeskunde als je géen natuur/scheikunde 1, biologie 2 (biologie 1 heb ik afgerond) en wiskunde B1 hebt gedaan?

Zo niet, zijn daar speciale cursussen (natuur/schei/wiskude ?!) ofzo voor dat ik alsnog geneeskunde kan doen met E&M?

Dankje voor de reacties vast :)

Berichten: 206

Re: Geneeskunde met E&M

Je moet zgn. deelcertificaten halen in WisB1, Nat1, Sk1, Bio12. Dit kan bij onder meer het James Boswellinstituut in Utrecht. Van hun site:
Geneeskunde studeren met E&M? Geen probleem. Volg een profielaanvulling bij het James Boswell Instituut. In één jaar tijd volg je de vakken van het profiel Natuur en Gezondheid. We noemen dat 7 vwo.
Klik

Berichten: 3.165

Re: Geneeskunde met E&M

Je kan in Vlaanderen geneeskunde studeren zonder die vakken te halen.

Je zou echter kansloos zakken voor het 1ste jaar van de studie zonder deze basiskennis/inzicht en je zou onmogelijk door het toelatingsexamen geraken tenzij je fraude zou plegen. :wink:

Mijn tip, doe deze vakken op VWO-niveau. Het komt van pas.

Als je de extra kosten er voor over hebt (collegegeld en prestatiebeurs) dan lijkt dit mij de beste oplossing. Het geeft je ook een voordeel omdat je dan al wat aan de universiteit gewend gaat zijn bij de start van een studie geneeskunde.

off-topic, ben ik nu de enige die de kriebels krijgt dat een Nederlands universiteitje zichzelf interessanter wilt voordoen door een Engelse naam te gebruiken voor zo'n bijscholingscursus? :)

Berichten: 206

Re: Geneeskunde met E&M

off-topic, ben ik nu de enige die de kriebels krijgt dat een Nederlands universiteitje zichzelf interessanter wilt voordoen door een Engelse naam te gebruiken voor zo'n bijscholingscursus?   :)
Heb ik al praktisch geen last meer van. Het onnodig gebruik van leenwoorden bestaat al heel lang (150 jaar geleden maakten sommige taalkundigen zich er al zorgen over), maar de laatste jaren veranderen langzaam maar zeker de namen van alle bedrijven en producten in het Engels. Klinkt 'pakkender'. Het is een ontwikkeling die je niet meer kunt stoppen, dus waarom je er druk over maken? :wink:

Reageer