USB - poort laptops

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 112

USB - poort laptops

Hallo

ik zit met de volgende vraag

Meeste toestellen worden dezer dagen al via usb opgeladen.

Nu vraag ik mij af als ik mijn laptop nu losschakel van het net en mijn mp3 speler via usb laat opladen aan die laptop, zal dit dan werken.

Als ik mijn gsm aan mijn laptop connecteer om op te laden, laad hij bijna niet op.( zelfs als er netspanning op mijn laptop zit )

mijn mp3 wel

kan dat iets te maken hebben met een lage spanning omdat het een laptop is of heb ik het gewoon allemaal verkeerd

is er een verschil bij het laden op usb bij een laptop of gewone vaste tower?

alvast bedankt

mvg Bart

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: USB - poort laptops

Nobully schreef:Hallo  

ik zit met de volgende vraag

Meeste toestellen worden dezer dagen al via usb opgeladen.

Nu vraag ik mij af als ik mijn laptop nu losschakel van het net en mijn mp3 speler via usb laat opladen aan die laptop, zal dit dan werken.

Als ik mijn gsm aan mijn laptop connecteer om op te laden, laad hij bijna niet op.( zelfs als er netspanning op mijn laptop zit )

mijn mp3 wel  

kan dat iets te maken hebben met een lage spanning omdat het een laptop is of heb ik het gewoon allemaal verkeerd

is er een verschil bij het laden op usb bij een laptop of gewone vaste tower?

alvast bedankt  

mvg Bart
Bij mijn weten zijn USB poorten helemaal niet bedoeld om apparaten op te laden...
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 112

Re: USB - poort laptops

jawel hoor

ik koop een nieuwe mp3 en die bevat niet eens een adapter

ik denk das raar, maar blijkbaar is het de bedoeling dat je de usb aansluiting gebruikt om je mp3 op te laden

dan heb ik nu nog een adapter aangeschaft om hem toch te kunne opladen via het net

Berichten: 40

Re: USB - poort laptops

mijn gsmtoestel laad ook op via de meegeleverde kabel door mijn computer, het kan dus effectief een gsm zo opladen, maar het fijne weet ik er ook niet van

Berichten: 53

Re: USB - poort laptops

Het kan inderdaad, zolang de stroom die uit de USB-poort "getrokken" wordt beperkt blijft. Daarom kan bijvoorbeeld een toestenbord perfect werken met een enkele USB aansluiting, maar is er voor een printer nog steeds een netsnoer nodig.

Dus als een constructeur van elektronische apparaten ervoor zorgt dat de oplaadstroom van het toestel binnen de toegelaten marges van usb valt, kan dit toestel perfect via de usb-poort opgeladen worden.

Reageer