An inconvenient truth

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 824

An inconvenient truth

Hoi,

zijn er onder jullie die deze film van Al Gore al gezien hebben? Wat denken jullie ervan?

Groeten,

Stijn

PS: ik ga hem één van dezer dagen pas kijken, dus mijn mening komt nog.
Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: An inconvenient truth

Voor zover ik gehoord heb is die een kanjer in het vertellen maar is het voor de rest een zoveelste herhaling van de 'feiten'.

Berichten: 249

Re: An inconvenient truth

Schokkend voor mensen die nog nooit gehoord hebben van het broeikast effect. Er valt denk ik ook weinig tegen in te brengen, er van uitgaande dat de getoonde statistische gegevens kloppen. Tevens is het verhaal sterk gericht op amerika terwijl euopa er ook wat van kan. Ik meen gezien te hebben: Amerika +- 30, europa c.a. 25. [edit]: terwijl anderen beduidend lager lagen.

Voor de rest was het wel "leuk" om te zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: An inconvenient truth

Ik heb het boek gelezen, en vond dat wel de moeite waard. Het is inderdaad behoorlijk amerikaans gericht, maar toch wel leuk om te lezen.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 144

Re: An inconvenient truth

De Pravda sprak ook de waarheid.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: An inconvenient truth

De Pravda sprak ook de waarheid.
onze media ook...

Berichten: 144

Re: An inconvenient truth

Best wel verbazingwekkend eigenlijk, als je de gemiddelde reacties over de Nederlandse pers leest dan kom je al snel tot de conclusie dat we een uiterst wantrouwend volkje zijn.

Niet dus.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Berichten: 118

Re: An inconvenient truth

RobertJ schreef:De Pravda sprak ook de waarheid.
onze media ook...
.. en over het algemeen is er in de massa media nog ruimte voor twijfel en/of denial.

An inconvenient truth is een goeie zaak, mss dat mensen nu eindelijk eens gaan nadenken of ze echt die auto moeten nemen of dat het net zo goed op de fiets kan. Het is een populaire film, vol met statistieken zonder echte diepgang, een nare amerikaanse sfeer, quasi intelletueel publiek. Nogal suggestief dus, maar als het mensen wakker maakt.. iedere gewonnen ziel telt :)
Ainulindalë

Gebruikersavatar
Berichten: 415

Re: An inconvenient truth

Het geld dat je over de balk smijt aan rampen die niet komen, kun je niet besteden aan onderwijs en gezondheidszorg.

De wetenschap rammelt, het bewijs dat de mens de aarde opwarmt deugt niet. De film van Al Gore is een uitzending van de politieke partij van Al Gore.
Don't just talk, show your work.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: An inconvenient truth

Idd, de argumenten van het IPCC over onze bijdrage aan deze zogenaamde temperatuursstijging zijn soms ronduit slecht te noemen. Ik vind het vaak erg voorbarig om onze toch wel kleine extra CO2 uitstoot als oorzaak te gebruiken. Als je kijkt naar wat er jaarlijks aan CO2 circuleert in de natuur dan zou je versteld staan. En over die temperatuursreconstructies heb ik ook vaak mijn twijfels. Maarja goed, op zich vind ik het niet erg dat we iets meer aan het milieu denken :)

Berichten: 4.546

Re: An inconvenient truth

Het geld dat je over de balk smijt aan rampen die niet komen, kun je niet besteden aan onderwijs en gezondheidszorg.
hope for the best, prepare for the worst. dan kan het alleen maar meevallen, dat ben je toch met me eens hoop ik?

het bewijs rammelt inderdaad, dat valt niet te ontkennen. toch is het voor mij vrij logisch (prove me wrong!) want wat wij doen is millenia oude koolstofreserves die uit de roulatie zijn geweest op aarde weer de in de roulatie brengen, snel en met bakken tegelijk. dan moet je toch wel een reactie krijgen? in welke graad het zou zijn weet ik niet. maar uiteraard gaat het niet alleen om het broeikaseffect, we verneuken nog veel meer dingen met onze vervuiling (verzuring van de zeeën, uitputten van het land, ontbruikbaar maken van land) die allemaal even belangrijk zijn.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 415

Re: An inconvenient truth

je kunt je euro maar een keer uitgeven, dus moet je keuzes maken wat je belangrijk vindt.

Tegengaan van global warming (vooropgesteld dat we dat zouden kunnen) betekent dat de winters strenger worden, wil je dat?
Don't just talk, show your work.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: An inconvenient truth

Het bewijs dat het broeikaseffect klopt rammelt niet.Het begint nu onderhand wel overduidelijk te worden dat ons klimaat naar de zak aan het gaan is. Hier in België hebben we niet eens een winter gehad. Ik heb Al Gore zijn film gezien en behalve als hij op grote schaal vervalste foto's, filmpjes en statistieken op de markt brengt heeft hij volkomen gelijk.

Berichten: 144

Re: An inconvenient truth

Het bewijs dat het broeikaseffect klopt rammelt niet.Het begint nu onderhand wel overduidelijk te worden dat ons klimaat naar de zak aan het gaan is. Hier in België hebben we niet eens een winter gehad. Ik heb Al Gore zijn film gezien en behalve als hij op grote schaal vervalste foto's, filmpjes en statistieken op de markt brengt heeft hij volkomen gelijk.
There are lies, bloody lies and statistics.

Wat ik mij dus afvraag is, waarom heeft de global warming industry een inquisitie nodig om de zogenaamde "Sceptici" en "Global Warming Deniers" te verketteren en te verdoemen. De waarheid is toch duidelijk, meetbaar en aantoonbaar.

En dan nog even over Al Gore, hij zegt dat hij geen gooi meer zal doen naar het Amerikaanse presidentschap, "A week is a long time in politics" riep Harold Wilson al eens, en na The Domino principle, The War on Drugs en the War on terror is het tijd voor wat nieuws, en door wie kan dat beter geleid worden dan door die persoon die op het juiste moment inzag dat het helemaal fout zou gaan. Wie gaat Amerika weer de geliefde natie van deze planeet maken?

Sorry hoor, Amerikaanse (ex)politici, if they are not kissing babies than they are stealing their lollipops, en bij Al Gore is dat echt niet anders.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: An inconvenient truth

Het begint nu onderhand wel overduidelijk te worden dat ons klimaat naar de zak aan het gaan is. Hier in België hebben we niet eens een winter gehad.
Dat komt dus totaal niet door het broeikaseffect. Ten eerste is de winter volgens de kalender pas 2 weken oud. Ten tweede is het al een paar jaar zo. Ten derde heb je het met het broeikaseffect niet over een verschil van 1 °C per jaar, eerder van 0,05 °C per jaar. Ten vierde zitten we momenteel op een zonnepiek, wat dus betekent dat er meer zonne-uitstraling is waardoor het dus warmer is. Ten vijfde hebben we wel meer van dit soort winters gehad in het verleden. Dit komt wederom door het zonneritme, een cyclus duurt zo'n 8-14 jaar.

Ik zeg niet dat we niets moeten doen (ben niet voor niets afgestudeerd hierin) maar als je wat wil doen moet je wel weten wat de oorzaken zijn. Het is lastig blussen als je niet weet waar het vuur is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer