[astronomie] "stof" in het heelal

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 4.502

[astronomie] "stof" in het heelal

Behoudens sterren,planeten,kometen,ed.bevindt zich naar mijn weten alleen nog "stof" en een variatie aan stralingen met bijbehorende (electronische) deeltjes in het heelal.

Deze heelal-"bevolking" is een indeling,gebaseerd op onze kennis van quanta,ik vraag me af,of de door ons geconstateerde stofdeeltjes in feite geen micro-cosmossen zouden kunnen zijn,die wij niet kunnen waarnemen omdat ze zich bevinden in oneindigheid richting minimum.Net zoals wij in het heelal turen en kijken naar een maximale oneindigheid en in de huidige tijd gaan filosoferen over grotere ruimtes dan het ons beperkt bekende heelal!

In hoeverre gelden de door ons op aarde geconstateerde en gedefinieerde natuurwetten in het "lege" heelal of gelden die alleen voor de aanwezige materie in dat heelal;ik denk bijv.aan lichtsnelheid,in hoeverre wordt die beinvloed door gassen en stofdeeltjes (in de lucht) op aarde en door gassen,stofdeeltjes en stralingen in het heelal.Er zijn nu al filosofien gaande over hogere snelheden dan de ons bekende lichtsnelheid op aarde!

Berichten: 130

Re: [astronomie] "stof" in het heelal

Graag wat links naar die theorieën. Of echt bewijs is ook altijd leuk meegenomen. Meer iets voor theorieontikkeling, of zijn er al serieuze gedachten in deze richting?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: [astronomie] "stof" in het heelal

In principe gelden natuurwetten altijd in vacuum, tenzij expliciet erbij vermeld is dat het niet om vacuum gaat.

Sterker nog: Als er geen context bij een wet gegeven is, is hij altijd en overal geldig (voor zover we weten natuurlijk). Dat zit nou eenmaal in de definitie van een natuurwet.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Reageer