[Informatica] Herstelconsole bij Windows XP Setup

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

[Informatica] Herstelconsole bij Windows XP Setup

Ik heb een probleem met de herstelconsole van Windows XP Setup. De eerste keer kon ik gewoon het besturingssysteem selecteren en kon ik gelijk gebruik maken van commando's als chkdsk. Maar de 2e keer dat ik in de herstelconsole kwam, moest ik na het selecteren van het besturingssysteem een wachtwoord intypen... Ik heb toen eerst gewoon niks ingevuld en op ENTER geduwd, maar dat werd niet geaccepteerd? Wat nu? Ik heb geen enkel idee welk wachtwoord ik hier zou moeten invullen...

btw: Windows XP is al die tijd nog niet geinstalleerd geweest omdat er problemen waren met de harde schijf, maar die problemen zijn dankzij chkdsk opgelost (de eerste keer herstelconsole). De Windows XP installatie mislukte desondanks toen opnieuw, dus wilde ik opnieuw de herstelconsole gebruiken, maar dat lukt dus niet ivm het wachtwoord. Ik heb dus al die tijd ook nergens een nieuw wachtwoord ingesteld.
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 249

Re: [Informatica] Herstelconsole bij Windows XP Setup

De Windows XP installatie mislukte desondanks toen opnieuw, dus wilde ik opnieuw de herstelconsole gebruiken
En dus mag je er denk ik niet vanuit gaan dat de herstelconsole naar behoren functioneerd.

[edit]: omdat de herstelconsole van toepassing is op de vorige versie die geïnstalleerd was.

Heb je tijdens de mislukte installatie geformateerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [Informatica] Herstelconsole bij Windows XP Setup

Het benodigde wachtwoord zal het wachtwoord van ADMINISTRATOR zijn, dunkt me.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4.502

Re: [Informatica] Herstelconsole bij Windows XP Setup

Ik herstelde enkele malen zonder wachtwoord:

START,configuratie,Prestaties en Onderhoud,Systeem, Systeemeigenschappen, Systeemherstel,

er verschijnt links bovenaan in een venster:Systeemherstel:Selecteer(staat reeds aangegeven en je kunt een eerdere datum aangeven (dus een eerdere status).

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: [Informatica] Herstelconsole bij Windows XP Setup

oktagon schreef:Ik herstelde enkele malen zonder wachtwoord:

START,configuratie,Prestaties en Onderhoud,Systeem, Systeemeigenschappen, Systeemherstel,

er verschijnt links bovenaan in een venster:Systeemherstel:Selecteer(staat reeds aangegeven en je kunt een eerdere datum aangeven (dus een eerdere status).
Ik heb het niet over systeemherstel (als Windows reeds geinstalleerd is), maar over de herstelconsole (als je Windows gaat installeren).
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Reageer