Beroep Bioloog; paar vraagjes

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 9

Beroep Bioloog; paar vraagjes

Ik moet voor school (3 VWO) een presentatie houden over een beroep dat je leuk lijkt om te doen in het kader van het maken van de profielkeuze.

Ik vind Biologie heel interessant en daarom wil ik deze presentatie over het beroep: Bioloog houden!

Als er een bioloog op dit forum is, zou ik het erg waarderen als hij/zij mij vragen even zou willen beantwoorden!

Het maakt niet echt uit welke tak van de biologie. Een persoon die onderzoeken doet graag (laborant of veldonderzoek), dus geen docent of zo. Het gaat mij erom dat de persoon in kwestie biologie heeft gestudeerd en dat hij/zij een baan heeft (gehad) in de biologie en mijn vragen kan beantwoorden.



:) DE VRAGEN :) :

1. vooropleiding (welke vakke zijn nuttig voor een vwo-leerling)?

2. welke competenties/eigenschappen moet je hebben? (welke karaktertrekjes, etc. zijn handig?)

3. wat zijn de voor- en nadelen van het beroep?

--> Goed, om het nog wat makkelijker te maken om vraag 1 te beantwoorden:

in het profiel Natuur & Gezondheid kun je;

* bij het profielkeuzevak kiezen uit: Natuurkunde of Aardrijkskunde

* bij de verplichte profielkeuze vakken heb je nog de keuze uit Wiskunde A of Wiskunde B.

* in het vrije deel kun je kiezen:

- informatica

- moderne vreemde taal

- kunstvak

- economie

- geschiedenis

- wiskunde D

- Manegement & Organisatie

- Natuurkunde

- Aardrijkskunde

Jaja, de nieuwe 2e Fase... :)

Alvast heeeeel erg bedank voor het beantwoorden van mijn vragen.

Berichten: 4.546

Re: Beroep Bioloog; paar vraagjes

Ik ben zelf geen bioloog, maar misschien weet ik wel een aantal dingen :) Omdat biologen met statistieken werken zou ik kiezen voor wiskunde A (dat is veel statistiek en kansberekening) en in het vrije deel Aardrijkskunde (dan bij profielkeuze vak Natuurkunde :) )

Die nieuwe 2de Fase ziet er al beter uit dan de mijne, ik ben bijna met 5 havo klaar en zat dus nog in de oude >.< Deze versie lijkt al een stukkie vrijer, damn, ik heb weer pech :)

Anyway, er zijn wel een aantal biologen (in ieder geval studenten) op dit forum die de rest van de vragen goed kunnen beantwoorden, of mijn fouten verbeteren :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 9

Re: Beroep Bioloog; paar vraagjes

bedankt assassinator :) ik hoop dat er snel nog meer mensen zullen reageren :) .

mag ik je dan even naar de nickname vragen :wink: ?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Beroep Bioloog; paar vraagjes

-slotje-

Crossposten is niet toegestaan.

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...ghlight=#264357
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gesloten